آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • جبران کمبود ۶هزار اتوبوس؛ افزایش سرعت قطار خرمشهر-شلمچه به ۱۲۰ کیلومتر

    به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امشب (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه شروع مسئولیم در وزارت راه و شهرسازی همزمان با اربعین سال گذشته بود، اظهار کرد: از همان روزهای نخست با حضور در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و بررسی‌های میدانی، متوجه شدیم که اشکالاتی در […]

    اشتراک گذاری
    29 مرداد 1404
    کد مطلب : 111265

    به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امشب (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه شروع مسئولیم در وزارت راه و شهرسازی همزمان با اربعین سال گذشته بود، اظهار کرد: از همان روزهای نخست با حضور در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و بررسی‌های میدانی، متوجه شدیم که اشکالاتی در کار وجود دارد.

    وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها از همان ماه‌های نخست آغاز شد و تصمیم گرفتیم اقدامات را در چند بخش تقسیم کنیم. یکی از موضوعات اصلی، ایمنی مسیرها بود، چرا که بیش از ۹۵ درصد رفت‌وآمد به کربلا از طریق جاده صورت می‌گیرد و از این میزان، حدود ۲۳ درصد مربوط به حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و ریلی است. از این رو ایمنی چه در حوزه جاده و چه ریل، در اولویت قرار گرفت.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمنی مسیرها هم از منظر روشنایی، خط‌کشی، نصب گاردریل و تجهیزات جاده‌ای و هم از منظر پایش و مانیتورینگ باید تقویت می‌شد. همچنین زیرساخت مسیرهای منتهی به مرزها اعم از تمرچین، خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مورد توجه ویژه قرار گرفت.

    وی افزود: موضوع دیگر ناوگان بود. در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی با ناترازی‌هایی مواجه بودیم که باید مدیریت و ساماندهی می‌شد. علاوه بر این، پایانه‌ها نیز نیازمند نظم‌دهی و سازماندهی بودند؛ به‌ویژه پایانه برکت که با مشکلاتی همراه بود و لازم بود رفت‌وآمد ورودی و خروجی مردم در آن به‌درستی مدیریت شود.

    تجهیز مراکز مانیتورینگ مرزی برای بهبود مدیریت مسیرهای حمل‌ونقل

    صادق بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم، نظارت بر عملکردها بود؛ چه در حوزه حمل‌ونقل ریلی، چه جاده‌ای و چه هوایی. در بخش جاده‌ای، مراکز مانیتورینگ و پایش راهداری را در مرزها تجهیز کردیم و هشت مرکز فعال شد. این اقدام کمک شایانی به مدیریت مسیرهای منتهی به مرز داشت، چرا که این مسیرها صرفاً در ایام اربعین مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه در طول سال نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر نقش اساسی دارند.

    وی افزود: به عنوان نمونه، در ایام تاسوعا و عاشورای امسال تعداد اعزام‌ها به کربلا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و بیش از ۱۸۰ هزار نفر راهی شدند. این نشان می‌دهد که خدمات‌رسانی در این مسیرها تنها محدود به ایام خاص نیست، بلکه در طول سال نیز ادامه دارد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، الگوریتم رفت‌وآمد ده سال گذشته مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت تا خدمات ناوگان برای مردم بهینه شود. هدف این بود که مشخص کنیم در چه زمان‌هایی بیشترین نیاز به ناوگان در مرزها وجود دارد و چگونه می‌توان این موضوع را مدیریت کرد.

    وی یادآور شد: در سال‌های گذشته با رسیدن به اوج سفرها چه در بخش ورود و چه خروج، به دلیل ناترازی ناوگان ناچار می‌شدیم جابه‌جایی‌های داخلی مردم را در اقصی نقاط کشور برای چند روز تحت تأثیر قرار دهیم و همه ناوگان را به سمت مرزها سوق دهیم. اما امسال با ساماندهی انجام‌شده، توانستیم این مدت زمان را بسیار کوتاه‌تر کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در راستای جبران ناترازی ناوگان که شامل کمبود بیش از ۶ هزار اتوبوس بود، با همکاری معاون اول رئیس جمهور و دستگاه‌های مختلف، ناوگان غیرفعال عمومی و صنعتی احصا و به خدمت گرفته شد تا در روزهای پیک، ظرفیت مورد نیاز تأمین شود.

    صادق افزود: این همدلی و همکاری اعضای دولت موجب شد خدمات‌رسانی به مردم در سراسر کشور با کیفیت بالاتری انجام شود.

    وی در خصوص زیرساخت‌ها گفت: در حوزه جاده‌ای، حدود ۶۰ کیلومتر مسیر دو بانده و چهار بانده روکش آسفالت شد و مسیرهای منتهی به مرزها از سال گذشته برنامه‌ریزی و تقویت شده بود.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه ریلی نیز رشد حدود ۷ درصدی در جابه‌جایی‌ها مشاهده شد و در مرز شلمچه سکوی موقتی تجهیز شد تا مسافران بدون توقف طولانی بتوانند فرآیند خروج و روادید خود را انجام دهند.

    صادق ادامه داد: سرعت قطار خرمشهر به شلمچه از ۸۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر افزایش یافت تا معطلی‌ها کاهش یابد و رضایتمندی عمومی افزایش پیدا کند. اقدامات انجام‌شده در مسیر ریلی و جاده‌ای، از جمله سایبان‌ها و ساماندهی ایستگاه‌ها، تأثیر قابل توجهی بر انتخاب مسیر و تجربه مسافران داشت و باعث شد خدمات‌رسانی با کیفیت بالاتری انجام شود.

    ۲۷۰۰ نفر از طریق مسیر دریایی شلمچه جابه‌جا شدند

    وی گفت: امسال در حوزه دریایی تعداد اعزام‌ها افزایش یافت و نزدیک به ۲۷۰۰ نفر از طریق شلمچه جابه‌جا شدند. این اقدام، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های دریایی بود و تلاش داریم سال آینده این ظرفیت را افزایش دهیم.

    صادق افزود: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نیز برنامه‌ریزی‌های بهینه‌سازی انجام شد. تلاش شد تا پروازها از استان‌های شرقی و مرکزی به استان‌های غربی افزایش یابد و مسافران بتوانند بخش بیشتری از مسیر را هوایی طی کنند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: بازه زمانی ۱۰ روزه برای کنترل نرخ بلیت اعمال شد و با هماهنگی ایرلاین‌ها، قیمت‌ها نسبت به سال‌های قبل کمتر مورد شکایت قرار گرفت.

    وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد خدمات خود را تا پایان مردادماه با نرخ مصوب ارائه دهد و پروازهای اضافی در روزهای پایانی برای تسهیل سفر مسافران اجرا شد. رضایتمندی عمومی، همکاری مردم و ایرلاین‌ها در این بازه، نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ریزی‌ها بود و برای سال آینده نیز اقدامات بهینه‌سازی ادامه خواهد یافت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *