آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تازه‌ترین پیمایش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) Entertainment Software Association در خصوص وضعیت صنعت بازی‌های ویدئویی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد. براساس این گزارش در حال حاضر ۲۰۵.۱ میلیون آمریکایی به صورت منظم بازی می‌کنند و این رسانه در میان […]

    اشتراک گذاری
    12 مرداد 1404
    کد مطلب : 65015

    به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تازه‌ترین پیمایش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) Entertainment Software Association در خصوص وضعیت صنعت بازی‌های ویدئویی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۵ را منتشر کرد.

    براساس این گزارش در حال حاضر ۲۰۵.۱ میلیون آمریکایی به صورت منظم بازی می‌کنند و این رسانه در میان نسل آلفا (متولدین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) با ۸۳ درصد، محبوبیتی جهانی دارد.

    انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) از اولین و مهم‌ترین تشکل‌های صنفی فعالان صنعت بازی‌سازی است که تقریباً تمام شرکت‌های مهم بازی‌سازی جهان در آن عضویت دارند. این انجمن علاوه بر خدمات مختلفی که به اعضای خود ارائه می‌کند هر ساله گزارشی از وضعیت صنعت در ایالات متحده آمریکا ارائه می‌دهد. این گزارش هم برای اقدامات آینده بازی‌سازان و هم برای بهینه کردن سیاست‌گذاری‌های دولتی اهمیت بالایی دارد.

    آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از گزارش یافته‌های کلیدی سال ۲۰۲۴ این انجمن درباره صنعت بازی‌های ویدئویی در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۲۵ منتشر شده و توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ترجمه شده است.

    بر اساس گزارش منتشر شده توسط Entertainment Software Association، بازی‌های ویدئویی جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین شکل سرگرمی در آمریکا تثبیت کرده اند. براساس این گزارش، در حال حاضر ۲۰۵.۱ میلیون آمریکایی به صورت منظم بازی می‌کنند. همچنین نتایج این گزارش نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از جمعیت آمریکا حداقل یک ساعت در هفته بازی ویدئویی انجام می‌دهند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    براساس این گزارش ۵۲ درصد از بازیکنان آمریکایی را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. در این بین جامعه سفیدپوستان آمریکا با ۷۵ درصد بیشترین سهم در میان بازیکنان سایر دسته‌های قومی و نژادی در ایالات متحده آمریکا را دارند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    بخش دیگری از یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که بازی‌های ویدئویی در میان مخاطبان نسل آلفا (متولدین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) ایالات متحده آمریکا محبوبیتی جهانی دارد، به‌گونه‌ای که ۸۸ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ سال اعلام کرده‌اند که بازی ویدئویی انجام می‌دهند. همچنین بیش از نیمی از نسل ایکس (متولدین ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰) هر هفته بازی می‌کنند، این در حالی است که ۴۹ درصد از متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ نیز هر هفته بازی می‌کنند. در این میان بیش از یک سوم از نسل ۸۰ سال به بالا نیز هر هفته بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی نوعی تجربه سرگرمی معنادار برای مخاطبان آن به شمار می‌شود و در عین حال به سلامت روانی، اجتماعی و عاطفی نیز کمک می‌کنند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این گزارش به آن پاسخ داده شده این است که نسل‌های مختلف جامعه ایالات متحده آمریکا طرفدار چه سبک بازی‌هایی هستند. پاسخی که در نهایت ارائه شده این است؛ برای هر سلیقه‌ای یک بازی ویدئویی وجود دارد.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    در این گزارش، آماری نیز از پلتفرم‌های مورد استفاده بازیکنان آمریکایی ارائه شده است. در ایالات متحده آمریکا نیز بازی‌های پلتفرم موبایل با ۷۲ درصد سهم بیشتری را به نسبت سایر پلتفرم‌ها به خود اختصاص داده است. بازی‌های پلتفرم رایانه با ۵۴ درصد، کنسول با ۴۲ درصد و واقعیت مجازی با ۱۲ درصد رتبه‌های دوم تا چهارم این جدول را از آن خود کرده‌اند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    نتایج گزارش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) اعلام کرده است که بازیکنان جوان از بازی‌ها به عنوان راهی برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط جدید استفاده می‌کنند. نسل زد (۷۰ درصد) و نسل هزاره (۶۱ درصد) از طریق بازی‌های ویدئویی با افرادی آشنا شده‌اند که در غیر این صورت نمی‌توانستند آنها را ملاقات کنند. این بازیکنان (نسل زد با ۶۳ درصد و نسل هزاره با ۴۹ درصد) همچنین می‌گویند که از طریق بازی‌های ویدئویی با یک دوست خوب یا شریک زندگی خود آشنا شده‌اند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    از سویی بر اساس این گزارش، ۷۲ درصد از بازیکنان آنلاین بالای ۸ سال از چت متنی و صوتی درون بازی برای صحبت با سایر بازیکنان استفاده کرده‌اند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    اما بازیکنانی که از چت درون بازی برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند، ۵ دلیل اصلی برای آن ذکر کرده‌اند که می‌توان به این موارد اشاره کرد. روند بازی خود را بهبود دهند. در رابطه با روند بازی اطلاعات کسب کنند. بخشی از جامعه بازیکنان باشند. مهارت‌های جدید یاد بگیرند. بازی‌های جدید پیدا کنند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    ۸۲ درصد از والدینی که گیمر هستند در واقع با فرزندان‌شان بازی ویدئویی انجام می‌دهند و مهم‌ترین دلیل‌شان این است که بازی کردن برای همه خانواده یک تفریح است. به عبارتی از نظر آنها بازی‌های ویدئویی عاملی برای جمع کردن خانواده‌ها دور هم است.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    ESRB سازمان تحلیل بازی‌های ویدئویی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی تحلیل و رده‌بندی سنی بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود. متخصصین ESRB براساس محتوا، داستان، تنظیمات و اهداف ارائه شده در بازی اقدام به رده‌بندی بازی‌ها می‌کنند.

    در این گزارش، آخرین رتبه‌بندی ESRB در سال ۲۰۲۴ نیز براساس نمودار زیر ارائه شده است؛

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    ۷۸ درصد از والدین شرکت‌کننده در پیمایش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا اعلام کرده‌اند که به طور معمول از سیستم رده‌بندی سنی استفاده می‌کنند و در این میان ۸۴ درصد گفته‌اند که از سیستم رده‌بندی سنی بازی‌ها خبر دارند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    بخش دیگری از نتایج این گزارش ناظر به نظارت والدین به هزینه‌کرد فرزندان‌شان در جریان بازی است و اینکه چطور کنترل مدیریت کیف پول دیجیتال آنها را در دست دارند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    در مورد کنترل والدین روی بازی کردن کودکان، ۸۶ درصد از والدین حداقل از یک تنظیم «کنترل والدین» بر روی دستگاه‌های بازی ویدئویی فرزندان‌شان در خانه استفاده می‌کنند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    و بالاخره در این گزارش بازی‌های برتر ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ نیز معرفی شده‌اند که Call of Duty: Black Ops ۶ و EA Sports College Football ۲۵ رتبه‌های اول و دوم پلتفرم کنسول و رایانه و بازی‌های MONOPOLY GO و Royal Match جز پرمخاطب‌های پلتفرم موبایل در میان بازیکنان آمریکایی بوده‌اند.

    آشنایی با شریک زندگی در محیط بازی‌های دیجیتال در آمریکا

    متن کامل انگلیسی این گزارش از اینجا قابل دریافت و مشاهده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *