آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • ارائه مدلی مشترک برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی ۳۰ هزار تاکسیران

    به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت بیمه تأمین اجتماعی رانندگان اظهار کرد: از سال ۹۶ سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی رانندگان متأسفانه واریز نمی‌شود. علی رغم اینکه در قوانین تاکسیرانی، راننده نباید دو شغل داشته باشد. وی با بیان اینکه وقتی چنین […]

    اشتراک گذاری
    15 مرداد 1404
    کد مطلب : 71880

    به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت بیمه تأمین اجتماعی رانندگان اظهار کرد: از سال ۹۶ سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی رانندگان متأسفانه واریز نمی‌شود. علی رغم اینکه در قوانین تاکسیرانی، راننده نباید دو شغل داشته باشد.

    وی با بیان اینکه وقتی چنین الزامی وجود دارد باید برای بیمه راننده هم فکری کنیم، گفت: از سال ۹۶ به بعد برای رانندگان بیمه پرداخت نشده و رانندگان یا خویش فرما هستند یا بیمه نیستند که هر دو مشکل آفرین است. به جهت این امر سازمان تاکسیرانی رانندگان را بیمه تکمیلی می‌کند ولی قطع به یقین جای بیمه تأمین اجتماعی را نمی‌گیرد.

    مالکی ادامه داد: در این راستا مکاتباتی با وزیر کار داشتیم و درخواست تعیین تکلیف وضعیت بیمه رانندگان را مطرح کردیم؛ در دهه ۸۰ از سمت دولت حق بیمه واریز می‌شد. جلساتی با سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کشور برگزار شد و قرار شد به جهت اینکه رانندگانی که بیمه ندارند یا خویش فرما هستند ۳۰ هزار نفر هستند، بخشی از هزینه را شهرداری، بخشی را وزارت کار و بخشی را دولت قبول کند.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: البته این مستلزم این است که تأمین اجتماعی به صورت جدی پای کار بیاید تا این امر به عرصه ظهور برسد. حتی اگر لازم است از الان درخواست برای بودجه سال آینده داده بشود. این اتفاق یک عزم جدی می‌خواهد که هم وزارت کشور و هم سازمان تأمین اجتماعی باید کمک کنند تا مشکل رانندگان حل بشود.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه بحث بیمه رانندگان یک دغدغه جدی است که از سوی ما دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: چون این شغل بیمه ندارد جوانان تمایلی به فعالیت در آن ندارند و سن رانندگان بالای ۵۰ یا ۶۰ سال رفته است. تعیین تکلیف این امر وابسته به وزارت کار به عنوان متولی این قصه و دیده شدن ردیفی در بودجه برای بیمه رانندگان است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *