آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • اربعین باید بستری برای تبیین شور و شعور حسینی باشد

    به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی عصر پنجشنبه در همایش سراسری مبلغان اربعین که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، فعالان رسانه‌ای و روحانیون اعزامی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با اشاره به ابعاد معرفتی راهپیمایی عظیم اربعین، تأکید کرد: این حرکت جهانی نباید صرفاً […]

    اشتراک گذاری
    09 مرداد 1404
    کد مطلب : 57846

    به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی عصر پنجشنبه در همایش سراسری مبلغان اربعین که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، فعالان رسانه‌ای و روحانیون اعزامی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با اشاره به ابعاد معرفتی راهپیمایی عظیم اربعین، تأکید کرد: این حرکت جهانی نباید صرفاً به حضور فیزیکی محدود شود، بلکه باید بستری برای تعمیق معرفت دینی و ترویج گفتمان عاشورا در قالب شور و شعور حسینی باشد.

    وی افزود: یکی از نکات مهمی که در جریان تبلیغات اربعین باید مورد توجه قرار گیرد، تبیین هم‌زمان احساس و آگاهی دینی است. صرف شور و هیجان بدون عمق معرفتی، نمی‌تواند حامل پیام‌های عمیق قیام امام حسین (ع) برای نسل امروز باشد.

    این مدرس حوزه علمیه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی سالانه و هدفمند برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی اربعین، گفت: تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) نباید فقط محدود به ایام منتهی به اربعین باشد؛ بلکه باید تلاش‌ها در این عرصه به شکل مستمر و منسجم ادامه یابد تا اثرگذاری آن در بلندمدت تضمین شود.

    وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه و جنگ دوازده‌روزه ایران با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: این نبرد نقطه عطفی در معادلات منطقه‌ای بود و موجب تغییر نگاه ملت‌های مسلمان به جمهوری اسلامی ایران شد. امروز ایران اسلامی در جایگاهی کم‌سابقه از مقبولیت، مشروعیت و محبوبیت در میان امت اسلامی قرار دارد.

    نوه امام راحل افزود: جمهوری اسلامی توانست با این نبرد، بخشی از تحقیر تاریخی جهان اسلام در برابر نظام سلطه و استکبار را جبران کند و پیام اقتدار و عزت را به ملت‌های مظلوم منطقه منتقل سازد.

    وی در پایان با تأکید بر لزوم حرفه‌ای‌سازی فعالیت‌های تبلیغی در مراسم اربعین گفت: تبلیغ مؤثر در چنین مناسبت‌های بزرگی نیازمند تخصص، شناخت دقیق مخاطب و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی است و درک صحیح از مخاطب، کلید موفقیت در رساندن پیام‌های عاشورایی به نسل امروز است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *