آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دور و بر / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گپ‌وگفت / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • اعطای سه جایزه برتر مسئولیت اجتماعی برای پنجمین سال متوالی به ایرانسل

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی پنجمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴، با حضور دکتر علی دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، استادان پیشکسوت و فعالان عرصه مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه ملی، […]

    اشتراک گذاری
    25 شهریور 1404
    کد مطلب : 182925

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی پنجمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴، با حضور دکتر علی دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، استادان پیشکسوت و فعالان عرصه مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه ملی، برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، تقدیر شد.

    در بخشی از این مراسم، پیام «ناتاشا پاولوویچ» رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی قرائت شد. وی در این پیام، ضمن تبریک به برگزارکنندگان، بر اهمیت رویکرد ارتباط‌محور به مسئولیت اجتماعی و پیوند آن با اخلاق حرفه‌ای تأکید کرد.

    پاولوویچ با اشاره به هفتادسالگی انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) و انتشار مقاله درباره «استانداردها و دستورالعمل‌های اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی»، هوش مصنوعی را عامل تحول بزرگ در ارتباطات دانست که فرصت‌ها و چالش‌های اخلاقی جدی به همراه دارد.

    رئیس IPRA، از سازمان‌هایی که به کدهای اخلاقی و دستورالعمل‌های ارتباطات در زمینه تغییرات آب‌وهوایی پایبندند، تقدیر کرد و همکاری با جامعه روابط عمومی ایران را مایه افتخار دانست.

    همچنین بیانیه پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با قدردانی از مشارکت‌کنندگان قرائت شد. هیئت داوران با تأکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی دیگر یک شعار نیست، بلکه راهبردی اساسی برای اعتبار و بقای سازمان‌هاست؛ هدف اصلی جشنواره را ترویج این گفتمان، شناسایی پیشگامان و تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد عنوان کردند.

    بر اساس این بیانیه، در این دوره، ۴۶ اثر واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفته و علاقه‌مندی سازمان‌ها به شفافیت، نهادینه‌سازی مسئولیت اجتماعی در سطح مدیریتی و مشارکت در گفتمان‌سازی، از نقاط قوت گزارش‌ها برشمرده شد.

    داوران تأکید کردند که ارزیابی جشنواره بر پایه عملکرد علمی، استراتژیک و ارتباط‌محور است و شاخص‌هایی چون شفافیت، پاسخگویی، حسابرسی اجتماعی و ارتباط کرامت‌محور باید جایگزین نگاه صرفاً خیریه‌ای شود.

    در این مراسم، نشان عالی مسئولیت اجتماعی، نشان سفیر مسئولیت اجتماعی و لوح سپاس عالی مسئولیت اجتماعی از طرف انجمن بین‌المللی روابط عمومی(IPRA)، براساس ارزیابی‌های بین‌المللی به ایرانسل تعلق گرفت.

    در این جشنواره نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی»، به دلیل اهتمام بر ترویج مسئولیت اجتماعی و زمینه‌سازی برای اجرای آن، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل اعطا شد.

    در بخشی از پیام لوح این نشان آمده است: دبیرخانه جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با توجه به بررسی‌های میدانی و ارزیابی و داوری کارگروه داوری، اهتمام جناب عالی را در ترویج این امر مهم، ارج می‌نهد و به پاس قدردانی، نشان «مروج مسئولیت اجتماعی» را به آن مدیر ارزش‌مدار و ارزش آفرین تقویم می‌کند.

    همچنین «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» به پاس توجه، تأکید، برنامه‌ریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسئولیت اجتماعی، از سوی این جشنواره به ایرانسل اعطا شد.

    در بخشی از پیام لوح این نشان آمده است: هیئت داوران پنجمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با درک بایسته از اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم تقویت این رویکرد در بین سازمان‌ها، به این ضرورت توجه دارد و بر این اساس، به پاس توجه، تأکید، برنامه‌ریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسئولیت اجتماعی توسط آن مدیریت محترم، نشان عالی «مسئولیت اجتماعی پیشرفته» را به آن شرکت تقدیم می‌کند.

    ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دریافت این دو نشان و تقدیرنامه، موفق شد در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد و بالاترین نشان‌های این جشنواره در زمینه مسئولیت اجتماعی را به دست آورد.

    هدف از برگزاری پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی به عنوان یک راهبرد اساسی در سازمان‌ها بوده است. این جشنواره با شناسایی و تقدیر از پیشگامان، تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد، ارزیابی علمی و ساختارمند عملکرد سازمان‌ها و تأکید بر رویکرد ارتباط‌محور، تلاش دارد تا شرکت‌ها را به سمت پاسخگویی اجتماعی، شفافیت، تعامل سازنده با ذی‌نفعان و ایفای نقش مؤثرتر در توسعه و آبادانی کشور هدایت کند.

    در این جشنواره، به ارتباط بین روابط‌عمومی و حوزه CSR توجه شده و در ارزیابی‌ها، تعامل هدفمند، ساختارمند و روشمند با ذینفعان مختلف سازمان و پیاده‌سازی الگوهای بین‌المللی در فضای کسب‌وکار ایرانی، مدنظر قرار گرفته است.

    ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت‌زدایی ارتباطی در مناطق کم‌برخوردار، با اجرای طرح‌های زیست‌محیطی از جمله کمپین پیامک‌های هشدار برای حفاظت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا حفاظت از محیط زیست، دنبال می‌کند.

    ایرانسل با رویکرد پایداری کسب‌وکار و در چارچوب مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده‌ای را در حوزه‌های آموزشی، اجتماعی و زیست‌محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم‌برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای ارتقای کیفیت آموزشی کودکان، مهارت‌آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، احداث و بازسازی مدارس، مشارکت در پروژه «دانستان»، مدیریت انتشار کربن و پروژه‌های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس، از جمله این اقدامات است.

    همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته‌های اینترنت رایگان به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم کرد. راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه‌های تحصیلی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا از دیگر برنامه‌هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و در راستای بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است.

    ایرانسل همچنین در چهار سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب‌وکار» خود را به صورت متوالی منتشر کرده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیستی کسب‌وکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش‌ها، دستاوردها و چالش‌های ایرانسل در پایش و مدیریت شاخص‌های پایداری کسب‌وکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخص‌ها در موضوع «کسب‌وکار مسئولانه» به شمار می‌رود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *