آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • افزایش نرخ جذب دانش آموزان مناطق محروم هدفگذاری شد

    به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خان محمدی ظهر پنجشنبه در نشست راهبردی نوسازی مدارس سمنان در استانداری با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان سمنان در پیگیری پروژه‌های مدرسه‌سازی و اجرای سیاست‌های کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، گفت: تجربه سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین، و […]

    اشتراک گذاری
    09 مرداد 1404
    کد مطلب : 57000

    به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خان محمدی ظهر پنجشنبه در نشست راهبردی نوسازی مدارس سمنان در استانداری با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان سمنان در پیگیری پروژه‌های مدرسه‌سازی و اجرای سیاست‌های کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، گفت: تجربه سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین، و پیوند میان مدرسه و جامعه، می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

    با تأکید بر لزوم ارتقا نقش خیرین مدرسه‌ساز از تأمین‌کننده مالی به همراه و شریک فرهنگی و اجتماعی، بیان داشت: وقتی مدرسه‌ای با مشارکت مستقیم مردم ساخته می‌شود، هم کیفیت آن بالاتر است و هم حس تعلق‌خاطر جامعه به مدرسه افزایش می‌یابد. نمونه آن پروژه‌ای در استان ایلام است که با همراهی دانش‌آموزان، والدین و خیرین محلی ساخته شد و تحسین رئیس‌جمهور را نیز در پی داشت.

    معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به دستاوردهای آموزشی در استان سمنان خاطرنشان کرد: تجهیز برخی کلاس‌های درسی به تلویزیون‌های هوشمند، استفاده از ابزار دیجیتال در فرآیند یاددهی–یادگیری، و طراحی محیط‌های خلاقانه آموزشی از جمله نقاط قوت این استان در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.

    خان محمدی همچنین پیشنهاد کرد شاخص‌های جدیدی برای سنجش میزان تحقق عدالت آموزشی تعریف شود و گفت: افزایش نرخ جذب دانش‌آموزان مناطق محروم، ارتقا سرانه فضای آموزشی، مشارکت هدفمند مردم در نوسازی مدارس، و بهبود شاخص‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی، باید مبنای ارزیابی عملکرد استان‌ها قرار گیرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *