افزایش نرخ جذب دانش آموزان مناطق محروم هدفگذاری شد
به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خان محمدی ظهر پنجشنبه در نشست راهبردی نوسازی مدارس سمنان در استانداری با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای استان سمنان در پیگیری پروژههای مدرسهسازی و اجرای سیاستهای کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، گفت: تجربه سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین، و […]
به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خان محمدی ظهر پنجشنبه در نشست راهبردی نوسازی مدارس سمنان در استانداری با بیان اینکه عملکرد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستانهای استان سمنان در پیگیری پروژههای مدرسهسازی و اجرای سیاستهای کلان عدالت آموزشی قابل تحسین است، گفت: تجربه سمنان در بسیج منابع محلی، جلب مشارکت خیرین، و پیوند میان مدرسه و جامعه، میتواند به الگویی برای سایر استانها تبدیل شود.
با تأکید بر لزوم ارتقا نقش خیرین مدرسهساز از تأمینکننده مالی به همراه و شریک فرهنگی و اجتماعی، بیان داشت: وقتی مدرسهای با مشارکت مستقیم مردم ساخته میشود، هم کیفیت آن بالاتر است و هم حس تعلقخاطر جامعه به مدرسه افزایش مییابد. نمونه آن پروژهای در استان ایلام است که با همراهی دانشآموزان، والدین و خیرین محلی ساخته شد و تحسین رئیسجمهور را نیز در پی داشت.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به دستاوردهای آموزشی در استان سمنان خاطرنشان کرد: تجهیز برخی کلاسهای درسی به تلویزیونهای هوشمند، استفاده از ابزار دیجیتال در فرآیند یاددهی–یادگیری، و طراحی محیطهای خلاقانه آموزشی از جمله نقاط قوت این استان در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.
خان محمدی همچنین پیشنهاد کرد شاخصهای جدیدی برای سنجش میزان تحقق عدالت آموزشی تعریف شود و گفت: افزایش نرخ جذب دانشآموزان مناطق محروم، ارتقا سرانه فضای آموزشی، مشارکت هدفمند مردم در نوسازی مدارس، و بهبود شاخصهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی، باید مبنای ارزیابی عملکرد استانها قرار گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید