آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دور و بر / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گپ‌وگفت / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • باید از کار فرهنگی «برف‌انبار» عبور کنیم؛ مخاطب‌شناسی اولین وظیفه‌ است

    به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشستی با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان البرز، با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های این حوزه و با اشاره به فرموده رهبر انقلاب، گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند باید فضای مجازی را میدان تاخت و تاز علیه دشمن قرار داد. حجت‌الاسلام قمی با […]

    اشتراک گذاری
    26 شهریور 1404
    کد مطلب : 185639

    به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشستی با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان البرز، با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های این حوزه و با اشاره به فرموده رهبر انقلاب، گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند باید فضای مجازی را میدان تاخت و تاز علیه دشمن قرار داد.

    حجت‌الاسلام قمی با اشاره به طبقه‌بندی‌های مختلف مردم ایران، حتی در رفتارشان در فضای مجازی، گفت: گاهی در فضای مجازی با رفتارهایی روبرو می‌شویم که نشان از عدم مخاطب‌شناسی دارد. مثلاً چطور می‌شود محتوایی که زبان و بیانی مطلوب یک جوان دارد؛ همزمان موردپسند یک فرد مسن هم باشد؟ این بدیهی است که باید در نظام تولید محتوای رسانه‌ای خود مخاطب‌شناسی را جدی بگیریم؛ چنان که جنسیت، قومیت و تحصیلات افراد متفاوت است و طبعاً اقتضای کار رسانه‌ای هرکدام از این‌ها هم متفاوت است. فعالان رسانه باید بدانند خطاب کار رسانه‌ای خود را کدام قشر قرار داده‌اند و کار فرهنگی بدون این ملاحظه خودداری کنند؛ چنان که رهبر انقلاب این‌چنین کار فرهنگیِ بدون رعایت چنین ملاحظاتی را کار فرهنگی برف‌انبار توصیف کرده‌اند.

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مخاطب پیام متناسب می‌خواهد و این تناسب فقط سنی و صنفی نیست. با شخصی که دچار هیجان یا تردید در اعتقاداتش است، نباید به زبانِ مطلوب فردی که مؤمن به انقلاب اسلامی است سخن گفت. در عین حال هم باید بدانیم باید با همه اقشار حرف بزنیم و باب گفتگو را نبندیم. حتی با جاهل و معاند هم باید با زبان خودش حرف زد و این باب نباید بسته شود.

    حجت‌الاسلام قمی در ادامه سخنان خود، اثربخشی را مهم‌تر از گزارشات کمّی در فضای مجازی دانست و گفت: باید مراقب باشیم اثربخشی محتواها و اقدامات رسانه‌ای‌مان زیر سایه تعداد لایک و ویو نماند. اینکه یک محتوا در فضای مجازی چقدر ویو خورده چندان مهم نیست، مهم اثر بخشی آن محصول فرهنگی است. ما باید از این‌چنین گزارشات و اقدامات کمّی به سمت اثربخشی واقعی در میدانِ رسانه و شبکه‌های اجتماعی حرکت کنیم.

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به کثرت قومیت‌ها در استان البرز، این استان را دارای ظرفیت بزرگی دانست که فعالان رسانه می‌توانند به فراخور قومیت‌های موجود، تولیدات دلچسب‌تری برای قوم خود بسازند.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در عین این‌که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تکالیف جدی‌ای در حمایت از هنرمندان و مجاهدت‌های هنری و رسانه‌ای بر عهده دارند، اما هنرمندان و جوانان مکتبی و متعهدِ هنرمند ما نباید معطل دستگاه‌ها بمانند؛ چرا که این رفتار عمدتاً بدون نتیجه می‌ماند و باید به جای انتظار، تلاش و تعامل فعالانه را جایگزین کرد.

    حجت‌الاسلام قمی در پایان ضمن عرض خداقوت به تلاش‌های رسانه‌ای و هنری صورت گرفته در استان البرز؛ وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی را حمایت از این رشادت‌ها دانست و در پایان گفت: فعالیت‌های شما مؤثر است و ما متوجه ارزش این مجاهدت‌ها و نقشِ خودمان در حمایت و خدمت به شما هستیم. هرچند از اینکه به خاطر محدودیت‌ها و بضاعت کم‌مان قدم‌هایی که در حمایت برداشته می‌شود ناچیز است؛ ولی این تکلیف بر دوش ماست و قدردان این مجاهدت‌ها در استان البرز هستیم.

    گفتنی است رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر یک روزه به استان البرز، در اجلاسیه شهدای مداح استان البرز شرکت کرده و با بانوان مجاهد استان، خطبا و علمای استان، مدیران فرهنگی استان و هم‌چنین فعالان رسانه‌ای استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *