آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • برنامه‌ای که خانواده‌ها را به سوی فرزندآوری سوق داد؛ تصمیم‌های آگاهانه

    مریم رستمی مدیر رادیو ورزش درباره ایده تولید برنامه «فرزندان ایران» و دغدغه این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: موضوع جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم کشور است و کاهش نرخ باروری می‌تواند در آینده تبعات اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی ایجاد کند. از آنجا که رادیو ورزش بانوان ارتباط نزدیکی با خانواده‌ها دارد، تصمیم […]

    اشتراک گذاری
    25 مرداد 1404
    کد مطلب : 98260

    مریم رستمی مدیر رادیو ورزش درباره ایده تولید برنامه «فرزندان ایران» و دغدغه این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: موضوع جمعیت یکی از دغدغه‌های مهم کشور است و کاهش نرخ باروری می‌تواند در آینده تبعات اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی ایجاد کند. از آنجا که رادیو ورزش بانوان ارتباط نزدیکی با خانواده‌ها دارد، تصمیم گرفتیم از ظرفیت رسانه برای آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه استفاده کنیم.

    وی اضافه کرد: «فرزندان ایران» با همین هدف شکل گرفت تا با ارائه محتوای علمی و کاربردی، خانواده‌ها را به سمت تصمیم‌های مثبت در زمینه فرزندآوری سوق دهد. ما تلاش کردیم نگاه چندبعدی به موضوع داشته باشیم. به همین دلیل از کارشناسان حوزه‌های مختلف مثل جمعیت‌شناسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی خانواده و حتی حوزه سلامت دعوت می‌کنیم تا در گفتگوهای تخصصی، ابعاد گوناگون کاهش جمعیت و راهکارهای مقابله با آن را بررسی کنند. همچنین بخش‌هایی از برنامه به پخش تجربه‌های خانواده‌هایی اختصاص دارد که فرزندان بیشتری دارند و با وجود چالش‌ها، زندگی موفقی را پیش می‌برند. شنیدن این تجربه‌های واقعی، برای مخاطبان بسیار انگیزه‌بخش است.

    رستمی درباره اینکه نگرانی‌های اصلی خانواده‌ها درباره فرزندآوری چه بوده و برنامه چطور به آنها پاسخ می‌دهد؟ توضیح داد: مهم‌ترین نگرانی‌ها مربوط به شرایط اقتصادی، اشتغال، مسکن و آینده فرزندان است. خانواده‌ها نگران هستند که با افزایش تعداد فرزندان، نتوانند کیفیت زندگی و آموزش آنها را حفظ کنند. ما در برنامه با ارائه اطلاعات درباره حمایت‌های دولتی، تسهیلات مالی، برنامه‌های مسکن و فرصت‌های شغلی، سعی می‌کنیم این دغدغه‌ها را کمرنگ‌تر کنیم. البته همیشه تأکید داریم که علاوه بر حمایت‌های بیرونی، نگرش و باور خانواده نسبت به فرزند و آینده کشور نیز بسیار تعیین‌کننده است.

    وی درباره بازخوردهای برنامه نیز بیان کرد: خوشبختانه بازخوردها مثبت بوده است. بسیاری از شنوندگان در پیام‌ها و تماس‌ها گفته‌اند که اطلاعات تازه‌ای درباره ابعاد جمعیت و اهمیت فرزندآوری کسب کرده‌اند. حتی برخی از خانواده‌ها بعد از شنیدن تجربه‌های موفق در برنامه، تصمیم گرفته‌اند برای داشتن فرزند دوم یا سوم برنامه‌ریزی کنند. این برای ما بزرگ‌ترین موفقیت است، چون هدف اصلی همین تغییر نگرش و ایجاد انگیزه است.

    وی درباره نقش بخش بانوان رادیو ورزش در این مسیر تاکید کرد: بخش بانوان رادیو ورزش، ارتباط گسترده‌ای با مادران، ورزشکاران و خانواده‌ها دارد. ما از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم تا پیام‌های برنامه به‌طور مستقیم به گروه‌های اثرگذار در تصمیم‌گیری‌های خانواده منتقل شود. مادران، نقش کلیدی در شکل‌گیری فرهنگ فرزندآوری دارند و وقتی با اطلاعات علمی و واقعی مواجه شوند، تصمیم‌های آگاهانه‌تری می‌گیرند.

    مدیر رادیو ورزش در پایان درباره چشم‌انداز آینده برنامه گفت: ما می‌خواهیم «فرزندان ایران» به یک برند معتبر در حوزه فرهنگ‌سازی جمعیتی تبدیل شود. هدف این است که برنامه نه‌تنها آگاهی ایجاد کند، بلکه واقعاً در تغییر رفتار و نگرش خانواده‌ها تأثیر بگذارد. امیدواریم با حمایت مدیران و همراهی مخاطبان، این مسیر را ادامه دهیم و سهم کوچکی در آینده بهتر کشور داشته باشیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *