آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • تصادفات هولناک و جبران ناپذیر به دلیل لاستیک غیر استاندارد و فرسوده

    به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نقش حیاتی لاستیک در ایمنی خودرو اظهار کرد: لاستیک‌ها تنها بخش‌هایی از خودرو هستند که به‌طور مستقیم با سطح آسفالت در تماس‌اند. این چهار نقطه اتصال، تعیین‌کننده عملکرد خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای هستند. […]

    اشتراک گذاری
    05 شهریور 1404
    کد مطلب : 127539

    به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نقش حیاتی لاستیک در ایمنی خودرو اظهار کرد: لاستیک‌ها تنها بخش‌هایی از خودرو هستند که به‌طور مستقیم با سطح آسفالت در تماس‌اند. این چهار نقطه اتصال، تعیین‌کننده عملکرد خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای هستند. حتی اگر ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین خودرو را در اختیار داشته باشیم، اما از لاستیک‌هایی استفاده کنیم که با نوع خودرو هم‌خوانی ندارند یا استانداردهای لازم را ندارند، در زمان وقوع حادثه، هیچ‌یک از سیستم‌های ایمنی خودرو نمی‌توانند عملکرد مؤثری داشته باشند. پایداری خودرو، ترمزگیری، فرمان‌پذیری و کنترل در پیچ‌ها، همگی وابسته به کیفیت و سلامت لاستیک است.

    رئیس اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بر استفاده از مثلث خطر در مواقع توقف اضطراری تأکید کرد و افزود: اگر خودرویی در مسیر متوقف شود و راننده از مثلث خطر استفاده نکند، در صورت وقوع حادثه، خودروی متوقف‌شده نیز در بروز تصادف سهم تقصیر خواهد داشت.

    سرهنگ شریفی اظهار داشت: لاستیک خودرو یکی از مهم‌ترین اجزای ایمنی وسیله نقلیه است و باید به‌صورت منظم مورد بررسی قرار گیرد. رانندگان موظف‌اند حداقل هر دو هفته یک‌بار وضعیت لاستیک‌های خودرو را از نظر سلامت، عمق آج، ترک‌خوردگی و فشار باد کنترل کنند.

    رئیس اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: انتخاب لاستیک باید متناسب با نوع و وزن خودرو باشد. استفاده از لاستیک‌های غیر استاندارد یا نامتناسب با مشخصات فنی خودرو، خطرات جدی در کنترل وسیله نقلیه ایجاد می‌کند و در شرایط خاص مانند بارندگی یا سرعت بالا، احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد.

    رئیس اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: در آستانه سفرهای پایان تابستان، رانندگان باید پیش از حرکت، وضعیت فنی خودرو را بررسی کنند. مراجعه به تعمیرگاه و کنترل بخش‌های اصلی خودرو از جمله موتور، سطح روغن، آب رادیاتور، باتری، آب داخل مخزن شیشه‌شوی، عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها، چراغ‌های جلو، چراغ‌های راهنما و چراغ ترمز، از الزامات پیش از سفر است.

    وی افزود: در صورت نقص فنی در هر یک از این بخش‌ها، احتمال بروز حادثه در مسیر افزایش می‌یابد. بررسی دقیق این موارد پیش از حرکت، نقش مهمی در کاهش خطرات و حفظ ایمنی رانندگان و سرنشینان دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *