آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • حضورتبلیغی تولیدکننده چرخ خیاطی به اسم حل مشکل پوشاک؛۱۲سال معطلی قانون

    اسدالله سلیمانی فعال حوزه پوشاک عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت نابه‌سامان تولید و عرضه پوشاک عفیفانه در کشور گفت: در حوزه تولید و عرضه پوشاک عفیفانه نیازمند توجه جدی مسئولان به این موضوع هستیم. هفته عفاف و حجاب به‌دور از هرگونه راهکار واقعی، تنها به تکرار وعده‌های توخالی تبدیل شده […]

    اشتراک گذاری
    27 تیر 1404
    کد مطلب : 21618

    اسدالله سلیمانی فعال حوزه پوشاک عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت نابه‌سامان تولید و عرضه پوشاک عفیفانه در کشور گفت: در حوزه تولید و عرضه پوشاک عفیفانه نیازمند توجه جدی مسئولان به این موضوع هستیم. هفته عفاف و حجاب به‌دور از هرگونه راهکار واقعی، تنها به تکرار وعده‌های توخالی تبدیل شده است.

    وی ادامه داد: متولیان به جای پاسخ منطقی به مشکلات، شروع به بافتن آسمان و ریسمان می‌کنند و توجیهات بی‌محتوا را به مردم ارائه می‌دهند.

    این فعال حوزه پوشاک عفاف و حجاب گفت: امروزه جشنواره‌ها در حوزه مد و لباس به طور فزاینده‌ای افزایش یافته‌اند، اما بسیاری از طرح‌ها و مدل‌های ارائه‌شده به دلیل عدم کاربردی بودن در زندگی واقعی مردم، تنها تبلیغاتی هستند. همچنین باید توجه کنیم که طرح‌های پوشاک اقوام، باید در همان استان‌های خودشان مورد استفاده قرار گیرند و نه در جشنواره‌های پایتخت.

    وی به حضور برندهای مختلف به عنوان اسپانسر در همایش‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: در یکی از همایش‌ها، یک برند چرخ خیاطی به‌عنوان اسپانسر حضور داشت، در حالی که هدف واقعی آنها تبلیغ برند خود بود و نه حل مشکلات لباس فرم مدارس. طرح‌های نمایش داده شده نیز به‌هیچ‌وجه مورد استقبال قرار نگرفتند.

    این فعال حوزه حجاب بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان خودجوش تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگانی که بدون شفاف‌سازی و با نیت واقعی در حال تولید پوشاک عفیفانه هستند، نه تنها با چالش‌های مالی روبه‌رو هستند، بلکه باید با بوروکراسی‌های پیچیده نیز دست و پنجه نرم کنند.

    وی بر لزوم تصویب قانونی برای شناسایی محصولات حجاب به عنوان «کالای فرهنگی» تأکید کرد و گفت: این قانون می‌تواند ۹۰ درصد موانع تولید و عرضه پوشاک عفیفانه را برطرف کند و به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

    سلیمانی گفت: ایجاد اتحادیه تخصصی در این حوزه، اختصاص فضاهای فروش دائمی در سطح شهر، و حمایت از تولیدکنندگان باید در اولویت قرار گیرد. این در حالی است که ما هنوز در انتظار تصویب قانونی هستیم که نزدیک به ۱۲ سال است روی آن کار می‌شود.

    وی افزود: از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم تا با تشکیل یک گروه کارشناسی، به بررسی وضعیت تولید و عرضه پوشاک عفیفانه بپردازد. در این زمینه چند پیشنهاد دارم. ابلاغ قانونی که محصولات حجاب را به عنوان کالای فرهنگی شناسایی کند. رسمیت بخشیدن به حقوق قانونی فعالان حوزه حجاب در نظام صنفی و تشکیل اتحادیه پوشش‌های عفیفانه، اختصاص مکانی به عنوان ساختمان اتحادیه در حوزه حجاب و عفاف و ایجاد غرفه‌های دائمی برای عرضه مستقیم محصولات در سطح شهر از دیگر درخواست من از رئیس جمهور است.

    سلیمانی در پایان بر لزوم توجه ویژه به تولیدکنندگان و کارآفرینان در حوزه حجاب تأکید کرد و خواستار اقدامات سریع برای رفع مشکلات موجود شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *