آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • خان‌محمدی: ۷۲۰۰ مدرسه احداث و بهسازی می‌شود

    به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت: با بررسی تجربیات اجرایی اخیر، به این نتیجه رسیدیم که حل چالش‌ها از طریق مشارکت مستقیم مردم، رویکردی بسیار اثربخش و آموزنده است. وی افزود: ساختار قبلی […]

    اشتراک گذاری
    28 تیر 1404
    کد مطلب : 25272

    به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت: با بررسی تجربیات اجرایی اخیر، به این نتیجه رسیدیم که حل چالش‌ها از طریق مشارکت مستقیم مردم، رویکردی بسیار اثربخش و آموزنده است.

    وی افزود: ساختار قبلی این پروژه تقریباً به تصویب نهایی رسیده، اما پیگیری مصوبه مربوطه همچنان به صورت مفهومی و ساختاری در دستور کار قرار دارد. این روند نشان می‌دهد که برای تحقق کامل اهداف، نیازمند تعامل بیشتر با تمامی ذی‌نفعان هستیم.

    خان‌محمدی با بیان این‌که استان‌های کرمانشاه، ایلام و خراسان رضوی به عنوان پیشتازان این طرح، هستند، گفت: در این استان‌ها، پروژه آموزشی نه به عنوان یک طرح عمرانی صرف، بلکه به شکل یک نهضت مردمی همه‌جانبه در حال اجراست و نکته حائز اهمیت این است که اگرچه سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ممکن است در برخی موارد کند به نظر برسد، اما حضور فعال مردم و مسئولین محلی ضامن پایداری و موفقیت بلندمدت این طرح خواهد بود.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این‌که برای تحقق اهداف این طرح، سازوکارهای نظارتی جامعی طراحی شده است که شامل نظارت مستمر بر تمامی مراحل اجرایی، از شروع پروژه تا تحویل نهایی می‌شود، اظهار کرد: این نظارت شامل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌هایی با پیشرفت ۹۰ درصد می‌شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر، با هدفی بلند مدت برای ساخت ۵٫۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی، معادل پنج برابر روال معمول، پیش می‌رویم که طبیعتاً نیازمند تأمین تجهیزات و امکانات گسترده‌ای است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در میان دستاوردهای این طرح، می‌توان به مشارکت چشمگیر بنیاد علوی اشاره کرد که تاکنون اجرای ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۱۰۰ کلاس درس را بر عهده گرفته است. استان فارس نیز با بیشترین تعداد مدارس اجرا شده، الگویی موفق از همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم ارائه داده است.

    وی افزود: در استان گلستان، با بهینه‌سازی فضای آموزشی موجود، موفق به صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد تومانی شدیم که نشان‌دهنده ظرفیت‌های نهفته در مدیریت هوشمند منابع است. همچنین در استان هرمزگان، با جذب سریع منابع مالی، اجرای ۴۸ کلاس درس در مدت زمان کوتاهی به نتیجه رسید.

    خان‌محمدی خاطر نشان کرد: برای نظارت بر پیشرفت پروژه‌ها، سامانه یکپارچه‌ای طراحی شده که امکان رصد لحظه‌ای عملکرد استان‌ها را فراهم می‌کند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، کرمانشاه، گیلان و بوشهر با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در رده پیشتازان قرار گرفته‌اند.

    وی گفت: این سامانه به مدیران امکان می‌دهد تا با دقت بالا، نقاط قوت و ضعف اجرایی را شناسایی و برای بهبود مستمر فرآیندها برنامه‌ریزی کنند.

    خان‌محمدی با بیان این‌که افق پیش‌رو، توسعه «طرح شهید عجمیان» به عنوان یک گفتمان ملی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما، بهسازی ۱۱۰ هزار کلاس درس با مشارکت گسترده شهرداری‌ها و نهادهای مردمی است و انتظار می‌رود مدیران استانی با برگزاری جلسات منظم کاری، هماهنگی لازم بین منابع ملی، استانی و مردمی را ایجاد کنند. تشکیل گروه‌های نظارتی مردمی و گزارش‌دهی شفاف، از دیگر الزامات تحقق اهداف این طرح است.

    وی افزود: در مجموع، چشم‌انداز این پروژه ملی، احداث و بهسازی ۷۲۰۰ مدرسه در چارچوب عدالت آموزشی است. ما معتقدیم با تداوم مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مردم، می‌توانیم تحولی پایدار در نظام آموزشی کشور ایجاد کنیم.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: این طرح نه تنها به ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش منجر خواهد شد، بلکه می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای مشارکت مردمی در پروژه‌های عمرانی بزرگ مطرح شود.

    وی گفت: تجربیات کسب شده در استان‌های پیشرو نشان می‌دهد که با عزم ملی و مدیریت هوشمند، می‌توان بر تمامی چالش‌های پیش رو غلبه کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *