آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • روش‌های سنتی تدریس مرجعیت مدرسه را تضعیف می کند

    به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین، از آغاز فصل تازه‌ای در سیاست‌های آموزشی کشور خبر داد و اظهار کرد: دولت چهاردهم بر نهادینه‌سازی عدالت، هویت ملی و فرصت‌های برابر برای کودکان ایران تمرکز دارد. وی با اشاره به برنامه‌های تحول‌گرای دولت چهاردهم، این مسیر […]

    اشتراک گذاری
    21 مرداد 1404
    کد مطلب : 88560

    به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین، از آغاز فصل تازه‌ای در سیاست‌های آموزشی کشور خبر داد و اظهار کرد: دولت چهاردهم بر نهادینه‌سازی عدالت، هویت ملی و فرصت‌های برابر برای کودکان ایران تمرکز دارد.

    وی با اشاره به برنامه‌های تحول‌گرای دولت چهاردهم، این مسیر را بلندپروازانه و مبتنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌سوادی و بی‌تعهدی نسبت به مدرسه دانست و افزود: رئیس‌جمهور با پذیرش ریسک توجه به امور دیربازده، همه دستگاه‌ها را به مشارکت در این نهضت ملی دعوت کرده است.

    حکیم‌زاده با تأکید بر نقش زیرساخت‌های آموزشی در کاهش شکاف طبقاتی، قزوین را یکی از استان‌های پیشرو در اجرای سیاست‌های عدالت‌محور معرفی کرد و گفت: شوراهای آموزشی مناطق باید بر پایه شاخص‌های عملکردی عمل کنند تا توسعه متوازن شکل گیرد.

    وی به چالش‌های بازماندگی از تحصیل و تکرار پایه اشاره و عنوان کرد: فقر آموزشی می‌تواند زمینه‌ساز بزه‌های اجتماعی باشد.

    این مسئول اضافه کرد: اجرای طرح «حامی» در استان قزوین با هدف حفظ ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه و ارتقای کیفیت یادگیری آغاز شده و پایگاه‌های حمایتی در حال گسترش هستند.

    روش‌های سنتی تدریس مرجعیت مدرسه را تضعیف می کند

    معاون وزیر همچنین از بهبود چشمگیر عملکرد دانش‌آموزان پایه اول و دوم در قزوین خبر داد و گفت: ارتقای نوبت دوم نشان‌دهنده موفقیت در سیاست‌های کیفی و آموزشی است که هم‌زمان با توسعه فیزیکی مدارس دنبال می‌شود.

    وی با اشاره به اجرای طرح «توانا» برای تربیت معلمان با رویکردهای نوین، تأکید کرد: باید از حافظه‌محوری فاصله گرفت و به سمت آموزش فعال و مهارت‌محور حرکت کرد تا نسل آینده توانمند و خلاق تربیت شود.

    حکیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، نسبت به چالش‌های عصر هوش مصنوعی هشدار داد و گفت: اگر روش‌های سنتی ادامه یابد، مرجعیت مدرسه تضعیف می‌شود اما هیچ فناوری نمی‌تواند جایگزین نقش تربیتی معلم شود؛ از این رو، تقویت تعلق به وطن و حفظ هویت ایران اسلامی باید در اولویت باشد.

    وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در قزوین، از تلاش‌های این استان در زمینه تربیت نسل آینده قدردانی کرد و گفت: تحقق اهداف تحول‌آفرین نیازمند هم‌افزایی همه بخش‌های آموزشی کشور است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *