آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • سه پروژه کلیدی برای پایان گره‌های ترافیکی همدان

    حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر ضرورت عزم جدی دستگاه‌های مسئول برای حل معضل ترافیک همدان اظهار کرد: اجرای پروژه‌های رینگ سوم، کنارگذر و تراموا می‌تواند مسیر توسعه و کاهش بار ترافیکی همدان را هموار کند. وی افزود: همدان تنها با احداث و تکمیل کمربندی‌ها و کنارگذرها می‌تواند از وضعیت فعلی […]

    اشتراک گذاری
    28 مرداد 1404
    کد مطلب : 107278

    حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر ضرورت عزم جدی دستگاه‌های مسئول برای حل معضل ترافیک همدان اظهار کرد: اجرای پروژه‌های رینگ سوم، کنارگذر و تراموا می‌تواند مسیر توسعه و کاهش بار ترافیکی همدان را هموار کند.

    وی افزود: همدان تنها با احداث و تکمیل کمربندی‌ها و کنارگذرها می‌تواند از وضعیت فعلی ترافیک عبور کند، در سال ۱۳۸۶ پیشنهاد احداث یک کنارگذر ۲۰ کیلومتری تصویب شد و بخش قابل توجهی از آن نیز پیگیری و اجرا شد، اما به دلیل تغییر اولویت‌ها و تمرکز بر پروژه‌های حیاتی نظیر تأمین آب شرب، چند سال متوقف ماند.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی شایعات مبنی بر ممانعت اشخاص از تکمیل پروژه کنارگذر صحت ندارد و با اسناد موجود می‌توان نشان داد که برای این پروژه از ابتدا ردیف اعتباری مشخص شده است.

    حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: با این حال، بودجه تخصیص یافته کنونی تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان است که حتی با تخصیص ۳۰ درصدی آن، تکمیل پروژه‌ای که به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، سال‌ها به طول خواهد انجامید.

    نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های مقطعی و نادرست می‌تواند خسارت‌های بلندمدتی برای شهر ایجاد کند، به طرح میدان مدرس اشاره کرد و گفت: اگر به جای احداث زیرگذر، روی پل عبوری تصمیم‌گیری شود، این اقدام به آینده ۵۰ ساله شهر خیانت خواهد کرد. زیرگذر هم‌زمان امکان عبور تراموا در آینده را فراهم خواهد کرد و لذا باید با همت مسئولان و تأمین منابع مالی اجرا شود.

    حاجی‌بابایی با تشریح جزئیات طرح رینگ سوم همدان بیان کرد: این رینگ با عرض ۱۰۰ متر و طول ۱۸ کیلومتر در هر طرف خواهد بود که علاوه بر مسیر عبور وسایل نقلیه، کاربری‌های تجاری، فضای سبز و خدماتی نیز در حاشیه آن تعریف می‌شود.

    به گفته وی، این طرح مورد توافق همه مسئولان شهری و استانی قرار گرفته و هیچ مخالفتی با آن وجود ندارد.

    وی ادامه داد: اجرای این طرح می‌تواند قیمت زمین‌های پیرامونی را افزایش دهد و موجب رونق عمرانی در مناطق حاشیه‌ای شود.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته باید توجه داشت که برخی گلوگاه‌های ترافیکی همچون بلوار جانبازان، میدان آرامگاه بوعلی و مسیر خضر، تنها با ایجاد تراموا و بازکردن مسیرهای بسته به‌صورت اصولی ساماندهی خواهند شد.

    حاجی‌بابایی با بیان اینکه پروژه تراموا با هدف جابه‌جایی گسترده مسافران و اتصال رینگ‌ها طراحی شده است، گفت: تجربه جهانی ثابت کرده که چنین خطوطی می‌تواند صدها نفر را در یک مسیر جابه‌جا کرده و بار ترافیک را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: حل معضل ترافیک همدان نیازمند هم‌افزایی، برنامه‌ریزی علمی و تخصیص بودجه کافی است و نباید قربانی نگاه‌های کوتاه‌مدت و تصمیمات غیرکارشناسی شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *