آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • سیستم اتوپایلوت ۴۳ میلیون دلار غرامت برای تسلا تراشید

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، در این تصادف قابلیت خودران اتوپایلوت فعال بود و در نتیجه رای دادگاه این شرکت باید ۴۳ میلیون دلار غرامت و همچنین مبلغ بیشتری به عنوان خسارت تنبیهی بپردازد. قابلیت اتوپایلوت به طور پیش فرض روی خودروهای تسلا نصب شده و مواردی مانند ردیابی تصادف و ترمز […]

    اشتراک گذاری
    11 مرداد 1404
    کد مطلب : 61599

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، در این تصادف قابلیت خودران اتوپایلوت فعال بود و در نتیجه رای دادگاه این شرکت باید ۴۳ میلیون دلار غرامت و همچنین مبلغ بیشتری به عنوان خسارت تنبیهی بپردازد.

    قابلیت اتوپایلوت به طور پیش فرض روی خودروهای تسلا نصب شده و مواردی مانند ردیابی تصادف و ترمز اضطراری را کنترل می کند. شرکت خودروسازی ایلان ماسک عمدتا از قبول مسئولیت تصادف خودروهایی که قابلیت اتوپایلوت آنها فعال بوده، طفره رفته است اما پرونده شکایت در ایالت فلوریدا به شیوه متفاوتی پیش رفت. هیات منصفه در نهایت تصمیم گرفت فناوری خودران به جورج مک گی راننده وسیله نقلیه، امکان داده تا جاده را نگاه نکند و با یک زوج برخورد کند. این تصادف در نهایت به فوت شدن یکی از آنها و جراحت شدید دیگری منجر شد.

    وکلای تسلا در این پرونده مدعی شدند تصمیم مک گی برای نگاه نکردن به جاده برای برداشتن موبایلش دلیل تصادف بوده و سیستم اتوپایلوت نباید در این باره در نظر گرفته شود. اما شاکیان که خانواده فرد فوت شده بودند، مدعی شدند شیوه صحبت کردن تسلا و ایلان ماسک درباره این ویژگی به ایجاد این توهم که اتوپایلوت ایمن است منجر می شود که واقعیت ندارد.

    مک گی نیز هنگام شهادت گفت: تصورم این بود که اتوپایلوت در صورت بروز نقص یا اشتباه به کمکم می‌آید. اما در آن موقعیت احساس کردم که این سیستم من را تنها گذاشت.

    بر اساس گزارش NBC News، هیئت منصفه در نهایت دوسوم از مسئولیت را متوجه مک‌گی و یک‌سوم را بر عهده تسلا دانست.

    در گزارشی از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) در سال ۲۰۲۴، علت اصلی بسیاری از تصادف‌های مرتبط با سیستم اتوپایلوت تسلا، استفاده نادرست رانندگان عنوان شده است، نه نقص فنی در سیستم مذکور. با این وجود، NHTSA هشدار داده بود اتوپایلوت بیش از حد سهل‌گیرانه است و به‌درستی تضمین نمی‌کند که رانندگان تمرکز خود را بر رانندگی حفظ کنند. این امر با جزئیات تصادف سال ۲۰۱۹ در فلوریدا نیز مطابقت دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *