آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • ضربه ۱۱ میلیارد دلاری آمریکا به صنعت خودروی آلمان

    به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز طی گزارشی به تبعات اعمال تعرفه بر واردات خودرو به آمریکا بر صنعت خودروی آلمان پرداخت و اعلام کرد که این اقدام به از دست رفتن بیش از ۱۱.۲ میلیارد دلار از جریان نقدینگی برای شرکت‌های خودروسازی آلمانی منجر می‌شود. در حالی صنعت خودروی […]

    اشتراک گذاری
    08 مرداد 1404
    کد مطلب : 53885

    به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز طی گزارشی به تبعات اعمال تعرفه بر واردات خودرو به آمریکا بر صنعت خودروی آلمان پرداخت و اعلام کرد که این اقدام به از دست رفتن بیش از ۱۱.۲ میلیارد دلار از جریان نقدینگی برای شرکت‌های خودروسازی آلمانی منجر می‌شود.

    در حالی صنعت خودروی آلمان با چنین چالش بزرگی روبرو شده که همین حالا هم تحت فشار افزایش قیمت حامل‌های انرژی، کاهش فروش، و بالا گرفتن رقابت با رقبای چینی قرار دارد.

    آمریکا بزرگترین بازار فروش خودروهای آلمانی در جهان به شمار می‌رود و آلمان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از محل اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالا به آمریکا دیده است.

    در ماه مارس دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که تعرفه واردات خودرو به این کشور به ۲۵ درصدی افزایش یافته است؛ البته این رقم در توافق تجاری چند روز پیش بروکسل با واشینگتن به ۱۵ درصد رسیده است.

    پیش بینی می‌شود به خاطر این تعرفه‌ها جریان نقدینگی حاصل از فروش خودرو در آمریکا برای شرکت مرسدس بنز از ۱۱ میلیارد دلار طی سال گذشته به ۳ میلیارد دلار کاهش یابد؛ ارزیابی می‌شود این کاهش برای شرکت فولکس واگن از ۹.۵ به ۳.۸ میلیارد دلار و برای بی ام و به ۵ میلیارد دلار باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *