آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • ضرورت تحول آموزشی برای ورود طلاب به عرصه اندیشه‌ورزی تمدنی

    معصومه باقرزادهدر گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم اظهار کرد: حوزه‌های علمیه امروز بیش از گذشته نیازمند بازتعریف نقش خود در عرصه تمدن‌سازی نوین و نوآوری در چارچوب پیام جهانی اسلام هستند. وی افزود: جامعه اسلامی در شرایطی قرار دارد که در […]

    اشتراک گذاری
    04 شهریور 1404
    کد مطلب : 124717

    معصومه باقرزادهدر گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم اظهار کرد: حوزه‌های علمیه امروز بیش از گذشته نیازمند بازتعریف نقش خود در عرصه تمدن‌سازی نوین و نوآوری در چارچوب پیام جهانی اسلام هستند.

    وی افزود: جامعه اسلامی در شرایطی قرار دارد که در مواجهه با تمدن غرب و چالش‌های نوپدید، بیش از هر زمان به بازتولید هویت تمدنی خود نیاز دارد. در این مسیر، طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان نیروهای علمی و فرهنگی جبهه انقلاب نقش کلیدی بر عهده دارند و تحقق این مأموریت نیازمند آمادگی علمی، فکری و روشی آنان است.

    معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) ساری آمادگی طلاب برای ورود به عرصه اندیشه‌ورزی تمدنی و تاریخی را در هفت محور اصلی دانست و گفت: تقویت بنیان‌های معرفتی و اعتقادی، تسلط بر تاریخ و سنت اسلامی، آشنایی با فلسفه تاریخ و نظریه‌های تمدنی، ارتقای مهارت‌های پژوهشی و تفکر انتقادی، پیوند با علوم انسانی اسلامی، کسب تجربه‌های زیسته از طریق میدان‌داری فرهنگی و اجتماعی و ایجاد حلقه‌های فکری و شبکه‌سازی نخبگانی از الزامات این مسیر است.

    وی تصریح کرد: ورود طلاب به عرصه اندیشه‌ورزی تمدنی تنها با آموزش‌های مرسوم حوزه ممکن نیست و نیاز به تحول بنیادین در برنامه‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی دارد.

    باقرزاده تأکید کرد: آماده‌سازی طلاب برای ایفای این نقش یک پروژه میان‌مدت و راهبردی است که در صورت تحقق، زمینه تربیت نظریه‌پردازان تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند و این امر می‌تواند تأثیر تعیین‌کننده‌ای در آینده جهان اسلام داشته باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *