آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • طراحی مسابقه رادیویی با هوش مصنوعی؛ این تجربه می‌تواند الگو شود

    صادق مهرانی تهیه کننده مسابقه رادیویی «چهار دو سه یک» با اشاره به ایده‌پردازی و تولید آن در رادیو ورزش به خبرنگار مهر بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم هوش مصنوعی را به شکل واقعی در ساختار یک برنامه رادیویی دخالت دهیم. از همان لحظه آرم آغازین، مخاطب ردپای فناوری را حس می‌کند، صداپردازی‌ها، توضیحات آیتم‌های […]

    اشتراک گذاری
    07 شهریور 1404
    کد مطلب : 133079

    صادق مهرانی تهیه کننده مسابقه رادیویی «چهار دو سه یک» با اشاره به ایده‌پردازی و تولید آن در رادیو ورزش به خبرنگار مهر بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم هوش مصنوعی را به شکل واقعی در ساختار یک برنامه رادیویی دخالت دهیم. از همان لحظه آرم آغازین، مخاطب ردپای فناوری را حس می‌کند، صداپردازی‌ها، توضیحات آیتم‌های میانی با صدایی که در فضای مجازی به هوش مصنوعی نسبت داده می‌شود، ترانه‌های انگیزشی پس از هر رقابت، موسیقی پایانی و حتی طراحی پرسش‌ها، همه و همه با یاری هوش مصنوعی ساخته شده است.

    وی اضافه کرد: این تجربه نه‌تنها خلاقیتی تازه در تولید برنامه به‌شمار می‌رود، بلکه افقی نو برای آینده رسانه رادیو ترسیم می‌کند. ساختار اصلی مسابقه «چهار دو سه یک» بر پایه فوتبال طراحی شده است؛ ورزشی که همواره شور و شوق خاصی در میان مردم دارد و ارتباط عاطفی گسترده‌ای با مخاطبان ایجاد می‌کند.

    تهیه‌کننده مسابقه با اشاره به چگونگی رقابت شرکت کنندگان بیان کرد: هر شرکت‌کننده در ابتدای رقابت تیم محبوب خود را برمی‌گزیند. سپس با رقیب به یک کری‌خوانی محترمانه می‌پردازد و در ادامه، با هر پاسخ درست به سؤالات، دروازه تیم مقابل را باز می‌کند. در واقع، پاسخ صحیح معادل به ثمر رساندن یک گل است؛ این طراحی باعث شده رقابت، پرنشاط، سالم و در عین حال دانش‌محور پیش برود.

    وی اضافه کرد: این مدل از برگزاری مسابقه باعث شده فضای مسابقه همزمان هم جنبه سرگرمی و هیجان داشته باشد و هم بر پایه اطلاعات و دانایی استوار باشد. بدین ترتیب، «چهار دو سه یک» تنها یک مسابقه ساده نیست، بلکه بستری برای نمایش هم‌نشینی دانش، رقابت و هیجان فوتبالی است.

    این تهیه کننده اضافه کرد: در کنار رقابت اصلی، ۲ آیتم محتوایی نیز در ساختار برنامه گنجانده شده است. این بخش‌ها توسط کارشناسانی مسلط به تاریخ و اطلاعات فوتبالی اجرا می‌شود تا محتوای آموزشی و دانشی مسابقه نیز تقویت شود. هدف ما فقط ایجاد یک فضای رقابتی سرگرم‌کننده نبود. تلاش کردیم محتوای برنامه غنی و ماندگار باشد بنابراین ۲ آیتم مکمل طراحی کردیم که علاوه بر جذابیت، بر آگاهی و اطلاعات مخاطبان بیفزاید.

    مهرانی اظهار کرد: این تجربه می‌تواند الگویی برای دیگر برنامه‌سازان باشد. ما در این مسابقه ثابت کردیم که هوش مصنوعی نه‌تنها می‌تواند در ساختار رادیو حضور داشته باشد، بلکه به عنوان یک شریک خلاق، ظرفیت بالایی برای غنی‌تر کردن تجربه شنیداری مخاطب دارد.

    این تهیه کننده در پایان گفت: «چهار دو سه یک» تنها یک مسابقه فوتبالی نیست، بلکه نمونه‌ای روشن از همگرایی فناوری و رسانه است. برنامه‌ای که نشان می‌دهد رادیو، با وجود سابقه طولانی، همچنان می‌تواند در مسیر نوآوری حرکت کند و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، پیوندی تازه میان شنونده، سرگرمی و دانش برقرار سازد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *