آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • فرودگاه خارگ ارتقا یافت؛ پذیرش پروازها به‌صورت ۲۴ ساعته

    به گزارش خبرنگار مهر، محمد فقیهی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه راهبردی فرودگاه خارگ در عملیات صنعت نفت، اظهار کرد: فرودگاه شهدای خارگ در سال ۱۴۰۳ با ثبت بیش از ۴ هزار و ۴۵۲ سورتی نشست و برخاست، دومین فرودگاه پرترافیک وزارت نفت شناخته شده و نقشی کلیدی در جابه‌جایی کارکنان […]

    اشتراک گذاری
    19 مرداد 1404
    کد مطلب : 82243

    به گزارش خبرنگار مهر، محمد فقیهی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه راهبردی فرودگاه خارگ در عملیات صنعت نفت، اظهار کرد: فرودگاه شهدای خارگ در سال ۱۴۰۳ با ثبت بیش از ۴ هزار و ۴۵۲ سورتی نشست و برخاست، دومین فرودگاه پرترافیک وزارت نفت شناخته شده و نقشی کلیدی در جابه‌جایی کارکنان صنعت نفت و مردم شریف جزیره خارگ ایفا کرده است.

    وی افزود: این فرودگاه که پیشانی صنعت نفت در جزیره به شمار می‌رود، در شرایط نامساعد دریایی، تنها مسیر ایمن برای تردد به سکوها و پشتیبانی عملیات نفتی است و از این نظر، ارتقای سطح خدمات آن یک ضرورت عملیاتی و ملی است.

    سه محور کلیدی توسعه در فرودگاه خارگ

    فقیهی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ۲ سال گذشته گفت: با حمایت مدیریت عامل و بر اساس مصوبات هیئت‌مدیره شرکت پایانه‌های نفتی ایران، مجموعه‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای در سه محور کلیدی به اجرا درآمده که موجب ارتقای محسوس کارایی و ایمنی فرودگاه شده است.

    وی در توضیح این محورها افزود: در بخش نخست، ما بر تقویت نیروی انسانی متخصص تمرکز کردیم، جذب نیروهای دارای گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری، آموزش تخصصی بر مبنای الزامات بین‌المللی (ADR)، و برگزاری دوره شبیه‌ساز برج مراقبت پرواز (AFISO) در دانشکده عالی صنعت هوانوردی، از جمله اقدامات شاخص ما بود.

    وی افزود: خوشبختانه، فرودگاه خارگ به‌عنوان نخستین فرودگاه کشور، موفق به اخذ گواهینامه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه شد، همچنین، دوره‌های بازآموزی سالیانه به‌طور منظم برای حفظ آمادگی نیروها در حال برگزاری است.

    وی در ادامه به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی اشاره کرد و گفت: نوسازی کامل سقف ترمینال، تجهیز سالن‌ها به هواساز مرکزی، بهسازی سالن‌های ورودی و خروجی، فضاهای CIP/VIP، دفاتر اداری و دفتر ایاب‌وذهاب نیروی انتظامی از جمله اقدامات صورت‌گرفته در این بخش است.

    وی گفت: همچنین، احداث ساختمان استراحتگاه برای یگان سپاه حفاظت هواپیمایی در برنامه توسعه‌ای پیش‌بینی شده است.

    نوسازی تجهیزات ناوبری و خدمات زمینی پس از ۲۷ سال

    فقیهی با بیان اینکه یکی از تحولات مهم این دوره، نوسازی گسترده تجهیزات ناوبری و خدمات زمینی است، تصریح کرد: پس از ۲۷ سال، یک برنامه جامع برای نوسازی این بخش‌ها اجرا شده است. نصب و راه‌اندازی سایت ناوبری DVOR/DME، به‌روزرسانی سامانه سوئیچینگ برج مراقبت پرواز و ارتقای رادیوهای هوایی، زمینی و خودرویی در زمره این اقدامات قرار دارند.

    وی افزود: در بخش تجهیزات هندلینگ نیز، دستگاه‌های ایرکاندیشن پای پرواز، گراند پاور، ایراستارت و تراک کشنده تهیه و عملیاتی شده‌اند، سامانه‌های بازرسی با نصب دستگاه‌های ایکس‌ری دو منبعه و دروازه‌های الکترونیکی به‌روزرسانی شده و سامانه آتش‌نشانی نیز بر اساس الزامات رده ایمنی ۶ به‌طور کامل تجهیز شده است.

    به گفته رئیس فرودگاه خارگ، این مجموعه اقدامات، فرودگاه را در رده فرودگاه‌های هم‌تراز با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده و ظرفیت آن برای خدمات‌رسانی ایمن، سریع و باکیفیت را افزایش داده است.

    فرودگاه خارگ ارتقا یافت؛ پذیرش پروازها به‌صورت ۲۴ ساعته

    پذیرش پروازهای شبانه و افق توسعه آینده

    فقیهی با اشاره به افزایش توان عملیاتی فرودگاه، گفت: هم‌اکنون آمادگی کامل برای پذیرش پروازها به‌صورت ۲۴ ساعته در این فرودگاه وجود دارد، پروازها به‌طور منظم از طلوع تا غروب آفتاب انجام می‌شوند و در صورت نیاز و درخواست ایرلاین‌ها، پروازهای شبانه نیز برقرار است که پاسخگوی شرایط خاص عملیاتی و تأخیرهای احتمالی خواهد بود.

    رئیس فرودگاه خارگ از آغاز مطالعات طرح توسعه باند خبر داد و گفت: افزایش طول و مقاومت باند برای پذیرش ناوگان بوئینگ ۷۳۷ و هواپیماهای باریک‌پیکر مانند ایرباس A320 در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن توسط مدیریت عملیات عمومی در حال انجام است.

    محمد فقیهی در پایان با تأکید بر نقش تیم تخصصی فرودگاه خارگ در تحقق این دستاوردها گفت: تمام موفقیت‌های به‌دست‌آمده، حاصل کار تیمی، تلاش شبانه‌روزی و رویکرد مسئولانه همکاران ما در این مجموعه است.

    ما با تکیه بر برنامه‌ریزی راهبردی و سرمایه‌گذاری هدفمند، مسیر توسعه فرودگاه خارگ را با قدرت ادامه می‌دهیم تا این فرودگاه، در جایگاه شایسته خود در صنعت هوانوردی کشور قرار گیرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *