آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • لزوم بازنگری رسانه‌های سنتی در تولید محتوا

    به گزارش خبرنکار مهر، حسام‌الدین حیدری، صبح چهارشنبه در پانزدهمین نشست استانی خبرگزاری مهر اظهار کرد: نگاه خبرگزاری مهر به استان‌ها همواره نگاهی خاص و ارزشمند بوده است، با این وجود، شاید آن طور که شایسته بود، نتوانستیم خدمات بیشتری ارائه نمائیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به […]

    اشتراک گذاری
    05 شهریور 1404
    کد مطلب : 128309

    به گزارش خبرنکار مهر، حسام‌الدین حیدری، صبح چهارشنبه در پانزدهمین نشست استانی خبرگزاری مهر اظهار کرد: نگاه خبرگزاری مهر به استان‌ها همواره نگاهی خاص و ارزشمند بوده است، با این وجود، شاید آن طور که شایسته بود، نتوانستیم خدمات بیشتری ارائه نمائیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی، بیان کرد: زمانی تمامی خبرگزاری‌ها به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری داشتند. این گمان که خبرگزاری مهر به سمت مسائل سیاسی گرایش یافته، مسئله‌ای است که باید ریشه‌یابی شود. حوادث سالیان اخیر و سوق یافتن مردم به سمت مسائل سیاسی و بین‌المللی، شاید دلیلی بر این امر باشد.

    معاون خبر خبرگزاری مهر با ابراز نگرانی از کاهش عمق محتوا در روزنامه‌نگاری، اظهار کرد: این موضوع به دلایل مختلفی از جمله جدایی نیروهای قدیمی، باتجربه و حرفه‌ای از بدنه رسانه به دلیل مسائل صنفی و مالی و جذب آن‌ها در دستگاه‌های دیگر است. البته در خبرگزاری مهر تلاش شده تا حد امکان، همکاران به دلیل عشق و علاقه خود در این مجموعه باقی بمانند.

    وی در ادامه به اهمیت درک سلیقه مخاطب تأکید کرد و افزود: در گذشته، روزنامه‌ها با تیراژهای بالا، مخاطبان زیادی داشتند. اما با فراگیر شدن اینترنت و ظهور خبرگزاری‌های آنلاین، روزنامه‌ها به دیروزنامه‌ها تبدیل شدند، چرا که اخبار روز را نمی‌توانستند پوشش دهند. سپس با گسترش کامپیوتر و اینترنت در ایران، اخبار آنلاین فراگیر شد و اینترنت سردمدار اطلاع‌رسانی شد.

    حیدری با اشاره به ظهور شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند، تصریح کرد: امروز، شبکه‌های اجتماعی به قدرتمندترین رسانه در ایران تبدیل شده‌اند. بر اساس آخرین پیمایش‌ها، رژیم مصرف رسانه‌ای مخاطبان ایرانی به گونه‌ای است که شبکه‌های اجتماعی تقریباً به اندازه صدا و سیما نفوذ یافته‌اند و مردم به سمت کلیپ‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای و یک دقیقه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند که شاید محتوای فان و گذرایی داشته باشند. این نشان می‌دهد که مخاطب به دنبال محتوای کوتاه و جذاب است.

    معاون خبر خبرگزاری مهر در ادامه افزود: در گذشته، یک خبرنگار ممکن بود چند روز یا حتی چند ماه برای تهیه یک گزارش فاخر زحمت بکشد و این گزارش مورد توجه قرار می‌گرفت. اما اکنون، تهیه و دیده شدن یک گزارش فاخر بسیار دشوار شده است. در حالی که یک کلیپ کوتاه اینستاگرامی می‌تواند میلیون‌ها بازدید داشته و تأثیرگذار باشد.

    حیدری در پایان به سرعت تحولات کنونی اشاره کرد و گفت: در گذشته، سیر تحولات بسیار کند بوده و یک اتفاق ممکن بود سال‌ها مورد بحث قرار گیرد، اما امروز اینگونه نیست. اتفاقات و وقایع به سرعت از حافظه عمومی پاک می‌شوند و سطحی‌تر شده‌اند. این موضوع ایجاب می‌کند که ما بتوانیم محتوای فاخر خود را بر اساس استانداردها و سلیقه مخاطب امروز آماده کنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *