آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دور و بر / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گپ‌وگفت / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • مدارس استثنایی باید با مشارکت نخبگان و روش‌های نوین علمی اداره شوند

    به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی اصغری عصر یکشنبه در نخستین نشست هم اندیشی هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش استثنایی با بر اهمیت نگاه علمی، مشارکتی و انسان‌محور در آموزش و پرورش استثنایی تأکید و اظهار کرد: فعالیت در این حوزه مسئولیتی فوق‌تخصصی است که تنها با بهره‌گیری از رویکردهای علمی و اجرای برنامه‌های دقیق […]

    اشتراک گذاری
    16 شهریور 1404
    کد مطلب : 157755

    به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی اصغری عصر یکشنبه در نخستین نشست هم اندیشی هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش استثنایی با بر اهمیت نگاه علمی، مشارکتی و انسان‌محور در آموزش و پرورش استثنایی تأکید و اظهار کرد: فعالیت در این حوزه مسئولیتی فوق‌تخصصی است که تنها با بهره‌گیری از رویکردهای علمی و اجرای برنامه‌های دقیق قابل تحقق است.

    وی افزود: پرورش و مراقبت از کودکان با معلولیت‌های جسمی و ذهنی نیازمند همراهی مستمر و علمی با خانواده‌هاست و هیچ عرصه‌ای پیچیده‌تر از تعلیم و تربیت نیست.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی بدون پژوهش‌های تخصصی در حوزه‌های بینایی، شنوایی و توانبخشی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

    اصغری همچنین به اجرای طرح‌های حمایتی از خانواده‌ها، همکاری با خیرین و توانمندسازی معلمان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش استثنایی صرفاً یک وظیفه اداری نیست، بلکه رسالتی علمی، انسانی و اجتماعی است که نیازمند مشارکت همگانی و استفاده از یافته‌های نوین علمی است.

    وی بر اهمیت ایجاد محیط شاد و آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان با نیازهای ویژه تأکید و افزود: موفقیت آموزش این کودکان بخشی به ایجاد محیط شاد و فعال در مدارس بستگی دارد، زیرا مدرسه می‌تواند بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها را کاهش دهد.

    اصغری در پایان خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان موفق کسانی هستند که با روش‌های نوین آموزشی و علمی با چالش‌ها مواجه شوند و مدیریت مدارس استثنایی باید مبتنی بر تفویض اختیار، مشارکت و استفاده از تجربیات اساتید و نخبگان باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *