آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > تهران / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > زنجان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > انتظامی / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > شهری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / سلامت > درمان / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > دولت / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران
  • مدارس نیمه‌کاره باید تا مهرماه آماده بهره‌برداری شوند

    به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای سرانه‌های آموزشی، خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی تا آغاز سال تحصیلی آینده شد. وی تصریح کرد: از هم‌اکنون تا مهرماه، هیچ دلیلی برای تأخیر در بهره‌برداری از مدارس پذیرفته نخواهد شد و تمامی دستگاه‌ها باید […]

    اشتراک گذاری
    21 تیر 1404
    کد مطلب : 6447

    به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای سرانه‌های آموزشی، خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی تا آغاز سال تحصیلی آینده شد.

    وی تصریح کرد: از هم‌اکنون تا مهرماه، هیچ دلیلی برای تأخیر در بهره‌برداری از مدارس پذیرفته نخواهد شد و تمامی دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌های خود برای اتمام پروژه‌های آموزشی بهره‌برداری کنند.

    عبداللهی همچنین طرح شاداب‌سازی مدارس را به عنوان یکی از اولویت‌های سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ مطرح کرد و از اداره‌کل نوسازی مدارس، شهرداری‌ها و گروه‌های جهادی خواستار همکاری برای اجرای آن شد و افزود: دانش‌آموزان حق دارند در محیطی ایمن، استاندارد و شاداب تحصیل کنند.

    استاندار البرز همچنین به لزوم بهره‌برداری بهینه از املاک آموزشی اشاره کرد و گفت: برخی از مدارس فاقد کارایی لازم هستند و می‌توان با رویکرد مولدسازی، این فضاها را واگذار کرده و درآمد حاصل را صرف ساخت مدارس در مناطق نیازمند کرد.

    وی پیشنهاد داد برخی مدارس بلااستفاده در مناطق روستایی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تبدیل شوند و درآمد آن‌ها به تقویت زیرساخت‌های آموزشی اختصاص یابد.

    عبداللهی همچنین بر نقش خیران به‌عنوان سرمایه اجتماعی ارزشمند برای استان تاکید کرد و وظیفه مسئولان را در ایجاد بستر لازم برای مشارکت آن‌ها دانست.

    استاندار البرز به پیش‌بینی اعتبارات دولتی برای نوسازی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با ارائه مستندات دقیق و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه، البرز باید سهم مناسبی از این منابع را جذب کند.

    همچنین، استانداردسازی و نگهداری سرویس‌های بهداشتی مدارس از دیگر موارد مورد تاکید او بود.

    عبداللهی در پایان بر لزوم استفاده چندمنظوره از فضاهای مدارس در اوقات غیرتحصیلی تاکید کرد و گفت: مدارس باید به کانون‌های فرهنگی محلات تبدیل شوند و خدمات خود را به جامعه محلی، به‌ویژه بانوان و در شرایط اضطراری ارائه دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *