آخرین اخبار

مدرسه‌های استان بوشهر در شاخص نوآموزی رتبه نخست کسب کردند/کسب ۲۵۰ رتبه برتر علمی

به گزارش ایرنا، غلامرضا دانش‌فر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال گذشته، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان موفق به کسب ۲۵۰ رتبه علمی در مسابقات و جشنواره‌های پژوهشی شدند. وی با اشاره به رتبه‌های برتر کسب‌شده در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: امسال براساس ارزیابی انجام شده سه معلم از […]

اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1404
کد مطلب : 4811

به گزارش ایرنا، غلامرضا دانش‌فر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال گذشته، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان موفق به کسب ۲۵۰ رتبه علمی در مسابقات و جشنواره‌های پژوهشی شدند.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر کسب‌شده در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: امسال براساس ارزیابی انجام شده سه معلم از استان بوشهر شامل بهرام شفیعی از شهرستان دشتستان، حسین خلیفه و حمیده صداقت از شهرستان بوشهر، به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند.

دانش فر یادآور شد: از مجموع ۲۰ معلم نمونه کشور، سه نفر از استان بوشهر بودند که این موضوع بیانگر تلاش‌های ستودنی و درخشش بی‌نظیر معلمان استان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استان بوشهر در کنکور سراسری، ۲۰۰ رتبه سه‌رقمی، ۳۵ رتبه دورقمی و یک رتبه تک‌رقمی کسب کردند گفت: افزون بر این، دو مدال نقره جهانی نیز از دیگر افتخارات به‌دست‌آمده در این سال بوده است.

دانش‌فر ادامه داد: کسب مقام اول کشتی در وزن ۴۴ کیلوگرم توسط یوسف زارع، مقام سوم مسابقات دو و میدانی در بخش پارا توسط بهاره بهبهانی و سه مقام هفتم در مسابقات جهانی دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال از جمله افتخارات ورزشی بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ دانش‌آموز در ۲ هزار و ۶۷ مدرسه، توسط ۱۶ هزار و ۲۱ معلم تحت آموزش قرار دارند.

وی افزود: برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و سازماندهی هیات‌های دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های فرهنگی محوری این اداره‌کل بوده است.

مدرسه‌های استان بوشهر در شاخص نوآموزی رتبه نخست کسب کردند/کسب ۲۵۰ رتبه برتر علمی

دانش‌فر با اشاره به دستاوردهای عمرانی گفت: در سال گذشته، ارتقای سرانه فضای آموزشی، حذف مدارس کانکسی و کسب رتبه دوم کشور در جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز از جمله اقدامات مهم در حوزه نوسازی مدارس بوده است.

وی یادآور شد: با این وجود، تخریب بیش از ۸۰۰ کلاس و مدرسه فرسوده همچنان از چالش‌های اساسی به شمار می‌رود.

دانش فر اظهار کرد: در سال گذشته احداث ۲۵ زمین چمن دانش‌آموزی آغاز شد که تا پایان خرداد به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مجموع زمین‌های چمن دانش‌آموزی استان به ۸۶ قطعه خواهد رسید.

مدرسه‌های استان بوشهر در شاخص نوآموزی رتبه نخست کسب کردند/کسب ۲۵۰ رتبه برتر علمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در حال حاضر، استان با کمبود یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی آموزشی و ۷۵۰ نیروی خدماتی مواجه است که این کمبودها تاکنون با استفاده از نیروهای حق‌التدریس و معلمان بازنشسته جبران شده و آزمون جذب نیروهای خدماتی نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: تقویت نرم‌افزار و سخت‌افزار آموزشی، توجه به آسیب‌های اجتماعی، ترویج نماز و قرآن، تقویت سازمان تعلیم و تربیت کودک، اجرای برنامه‌های توسعه هفتم و هوش مصنوعی، توسعه مهارت‌آموزی، فعالیت پژوهش‌سراها و گروه‌های آموزشی، تقویت هنرستان‌های "جوان‌کارخانه" و حمایت از نخبگان از مهم‌ترین هدف‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

دانش‌فر اجرای نقشه‌ راه سند تحول بنیادین در نظام درسی و ساختار آموزشی، نهضت مدرسه‌سازی، توسعه عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی به آموزش از طریق توانمندسازی معلمان و اصلاح چیدمان کلاس‌ها را از دیگر هدف‌های سال جاری بر شمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *