آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • مشکل بیمه‌ای ۳۰ هزار تاکسیران؛ ضرورت تعیین تکلیف بیمه رانندگان

    شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، درباره بیمه رانندگان تاکسی گفت: نظر به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، مصوب ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی، رانندگان برون شهری و درون شهری از مزایای شمول پوشش بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده […]

    اشتراک گذاری
    16 مرداد 1404
    کد مطلب : 74778

    شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، درباره بیمه رانندگان تاکسی گفت: نظر به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، مصوب ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی، رانندگان برون شهری و درون شهری از مزایای شمول پوشش بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده و مجلس شورای اسلامی در بند ض تبصره ۱۴ ماده واحده قانون سال ۱۳۸۶ کل کشور، وزارت تعاون رفاه و و تأمین اجتماعی را مکلف به پرداخت ده بیست و هفتم معادل ۱۳/۵ درصد حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی که فاقد پوشش بیمه هستند، کرد.

    وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اعلام وزارت کشور، ثبت نام از متقاضیان شروع و بخش زیادی از تاکسیرانان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. با توجه به تغییر مجری در مصوبات بعدی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها متولی موضوع قرار گرفت که با توجه به حذف کمک مذکور از مصوبات بودجه کل کشور در حق رانندگان، حسب بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۶ رانندگان جدیدالورود امکان دریافت کمک مورد اشاره را نداشته و فقط رانندگانی که در بازده زمانی مذکور تحت پوشش بوده‌اند همچنان خدمات دریافت کردند و مابقی متقاضیان به صورت خویش فرما اقدام به پرداخت هزینه‌های بیمه گردیدند.

    مالکی مطرح کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر تاکسیرانان و افزایش میانگین سنی ۵۵ سال تاکسیرانان فعال، فعال شدن پوشش مورد اشاره می‌تواند یکی از مشوق‌های دولتی در جوان سازی تاکسیرانان و پایداری حضور رانندگان خدوم جوان در سیستم حمل و نقل عمومی با خودرو تاکسی باشد.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه حرفه تاکسیرانی ازجمله مشاغل رسمی کشور بوده که شهرداری‌ها (سازمان تاکسیرانی) در راستای اجرای تکالیف مندرج در آئین نامه اجرایی تاکسیرانی مصوب ۱۳۷۴ هیأت وزیران به نیابت از دولت نسبت به صدور پروانه اشتغال (تاکسیرانی) برای متقاضیان به این حرفه شریف که ازجمله مشاغل خدمات رسانی مستقیم به شهروندان است، مبادرت می‌ورزند.

    وی ادامه داد: با توجه به این نوع خدمت که منتج به کاهش بار تکلیفی و مالی دولت در خدمت رسانی به شهروندان که نخستین وظیفه دولت بوده، کاهش ترددهای شهروندان و درنتیجه کاهش مصرف سوخت فسیلی و کاهش آلایندگی می‌شود، دولت نیز با توجه به سبقه حمایتی خود در بودجه سنوات گذشته کل کشور باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب همچون الزام وزارت نفت به پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌های کاهش مصرف سوخت به سازمان هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال جاری نسبت به برقراری پوشش کمک خود در ایجاد چتر بیمه تأمین اجتماعی برای تاکسیرانان که باعث افزایش حضور حداکثری ایشان در صحنه‌های خدمت گذاری به نظام اسلامی و شهروندان خواهد شد اقدام لازم را انجام دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *