پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد در انتظار رفع معارض و صدور مجوزها

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مجیدی امروز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد، اظهار داشت: این پروژه از شهرستان دورود آغاز و نقطه پایانی آن شهرستان خرم‌آباد است و این پروژه بخشی از راه‌آهن کریدور شمال به جنوب کشور بوده که در حمل مسافر و کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: این خط به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجرا بوده و با تکمیل این طرح مرکز استان لرستان به شبکه ریلی کشور و خطوط راه‌آهن استان‌های خوزستان و همدان متصل می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان، گفت: همچنین این پروژه یکی از حجیم‌ترین پروژه‌های راه‌آهن کشور محسوب می‌شود.

مجیدی، افزود: راه‌آهن دورود – خرم‌آباد دارای هفت ایستگاه شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه‌ها درجه‌دو و سه هستند که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت طراحی و به‌سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول ۳۳ هزار متر است، افزود: این امر نشان‌دهنده سختی اجرای پروژه است و تعداد پل‌های کوچک بین یک تا هشت متر آن ۲۴۴ دستگاه است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، ادامه داد: تعداد پل‌های خاص این پروژه ۲۰ دستگاه با طول کلی دو هزار و ۸۳۰ متر هستند و عملیات بتن‌ریزی آن نیز ۳۸۲ هزار مترمکعب است.

مجیدی با اشاره به حجم عملیات خاکی پروژه، اظهار کرد: عملیات خاکی پروژه شامل ۱۲.۴۱ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹.۸ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی در حال اجرا است.

وی افزود: پیشرفت این پروژه در بخش زیرسازی ۵۶ درصد است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تأکید کرد: باتوجه‌به وجود احجام قابل‌توجه تونل و پل در پروژه و قرارگیری پروژه در منطقه کوهستانی، عملیات اجرایی این طرح از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجیدی، گفت: همکاری در رفع معارضین ملکی و صدور مجوزهای فرادست در حوزه تملک از موارد مورد درخواست عوامل پروژه است.

لینک کوتاه مطلب
کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *