آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > جامعه / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • پهپاد مخصوص عملیات فریب با سرعت ۲۸۰ مایل برساعت ابداع شد

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک شرکت مهندسی انگلیسی به رهبری یک مدیر فنی سابق مسابقات فرمول یک، پلتفرم پهپاد نظامی جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند نحوه انجام عملیات‌های نظامی در میدان نبرد را تغییر دهد. شرکت MGI Engineering سیستم پهپاد نسل آتی خود به نام اسکای شارک « SkyShark»، […]

    اشتراک گذاری
    01 مرداد 1404
    کد مطلب : 35274

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک شرکت مهندسی انگلیسی به رهبری یک مدیر فنی سابق مسابقات فرمول یک، پلتفرم پهپاد نظامی جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند نحوه انجام عملیات‌های نظامی در میدان نبرد را تغییر دهد.

    شرکت MGI Engineering سیستم پهپاد نسل آتی خود به نام اسکای شارک « SkyShark»، را به‌طور رسمی در یک نمایش زنده در فرودگاه انستون در آکسفوردشر در تاریخ ۱۱ جولای معرفی کرد.

    این هواپیمای بی سرنشین برای جمع‌آوری اطلاعات، انجام عملیات حمله و ماموریت‌های فریب طراحی شده و می‌تواند در محیط‌هایی که سیگنال جی پی اس در دسترس نیست یا خطر بالایی دارند، به کار گرفته شود.

    پهپاد مذکور در دونسخه ساخته می شود. یکی از آنها موتور توربینی گازی دارد که شرکت Argive آن را توسعه داده و به گفته MGI این نسخه دارای قابلیت کاملاً مستقل و خودکفا است. نسخه دوم پهپاد یک موتور فن کانال‌دار الکتریکی است که شرکت Greenjets آن را توسعه داده است. این نسخه برای ماموریت‌هایی طراحی شده که نیاز به پنهان‌کاری و کارایی بالا دارند و ردپای کمی از خود به جا می‌گذارند.

    اسکای شارک به عنوان یک «افکتور یک‌طرفه» (OWE) یا پهپاد دوربرد تهاجمی معرفی شده که در واقع دسته‌ای از هواپیماهای بدون سرنشین است که می‌توانند ماموریت‌های طولانی‌برد را بدون نیاز به بازگشت انجام دهند.

    شرکت MGI در جریان رونمایی رسمی پهپاد اعلام کرد اسکای شارک می‌تواند با سرعتی بیش از ۲۸۰ مایل در ساعت (۴۵۰ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند، قابلیت اصابت به اهداف در محدوده‌ای تا ۱۵۵ مایل دارد و یک کلاهک جنگی ۲۰ کیلوگرمی (۴۴ پوندی) را حمل کند.

    علاوه بر این، این پهپاد از سیستم ناوبری «مطابقت با توپوگرافی زمین» (TERCOM) استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد بدون اتکا به سیگنال‌های ماهواره‌ای کار کند. چنین قابلیتی برای انجام ماموریت‌ها در محیط‌هایی که جی پی اس مسدود یا مختل شده، حیاتی است.

    هر دو نسخه بسیار جمع وجور هستند و با هزینه کم تولید می شوندو برای تولید سریع مهندسی شده اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *