آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • چرا شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شد؟

    به گزارش خبرگزاری مهر، بهرامی‌ارض‌اقدس گفت: شورای رقابت به‌طور رسمی از قیمت‌گذاری دستوری خودرو خارج شده است و هدف آن حمایت از سهام‌داران و کاهش زیان خودروسازان است. حذف قیمت‌گذاری دستوری مکمل بسته اصلاحی برنامه هفتم است که بر کاهش دخالت دولت در کالاهای غیر اساسی از جمله خودرو تأکید دارد. وی اضافه کرد: همچنین […]

    اشتراک گذاری
    28 مرداد 1404
    کد مطلب : 107083

    به گزارش خبرگزاری مهر، بهرامی‌ارض‌اقدس گفت: شورای رقابت به‌طور رسمی از قیمت‌گذاری دستوری خودرو خارج شده است و هدف آن حمایت از سهام‌داران و کاهش زیان خودروسازان است. حذف قیمت‌گذاری دستوری مکمل بسته اصلاحی برنامه هفتم است که بر کاهش دخالت دولت در کالاهای غیر اساسی از جمله خودرو تأکید دارد.

    وی اضافه کرد: همچنین سیاست‌های جدیدی مانند رفع ممنوعیت واردات خودروهای نو و کارکرده و تسهیل واردات توسط ایرانیان مقیم خارج و مناطق آزاد تجاری، به منظور افزایش رقابت در بازار خودرو اجرا شده است.

    بر اساس اعلام صدا و سیما، عضو شورای رقابت در ادامه به خصوصی‌سازی بزرگ‌ترین خودروساز کشور اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در حمایت از سهام‌داران، کاهش رانت‌ها و توقف زیان‌دهی دانست. آمارها نشان می‌دهد پس از خصوصی‌سازی، کیفیت محصولات بهتر، زیان انباشته کاهش و تولید افزایش یافته است.

    وی هشدار داد که مقاومت‌هایی از سوی برخی بخش‌های مدیریت میانی در برابر خصوصی‌سازی واقعی وجود دارد که می‌تواند روند اصلاحات را مختل کند.

    وی ضمن تأکید بر اهمیت ادامه مسیر رقابت واقعی و دوری دولت از مداخلات دستوری، گفت: این اقدامات می‌تواند حقوق سهام‌داران را حفظ و صنعت خودرو را توانمندتر سازد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *