آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • کانسپت جدید ماموریت مریخ با به کارگیری ۶ هلی کوپتر

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت فناوری دفاعی آمریکایی «AeroVironment» و آزمایشگاه JPL ناسا از این کانسپت رونمایی کرده اند که احتمالا برای ۲۰۲۸ میلادی آماده پرتاب باشد. داده های حیاتی که از این ماموریت جمع شده زمینه را برای فرود انسان روی سیاره تا ۲۰۳۰ میلادی فراهم می کند. ویلیام […]

    اشتراک گذاری
    06 مرداد 1404
    کد مطلب : 48718

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت فناوری دفاعی آمریکایی «AeroVironment» و آزمایشگاه JPL ناسا از این کانسپت رونمایی کرده اند که احتمالا برای ۲۰۲۸ میلادی آماده پرتاب باشد. داده های حیاتی که از این ماموریت جمع شده زمینه را برای فرود انسان روی سیاره تا ۲۰۳۰ میلادی فراهم می کند.

    ویلیام پومرانتز رئیس بخش سرمایه گذاری های فضایی در این شرکت می گوید: اسکای فال یک روش جدید و انقلابی برای اکتشاف مریخ ارائه می کند که سریع تر و ارزان تر از تمام طرح های پیشین است. این کانسپت با استفاده از شش هلی کوپتر یک راه حل ارزان قیمت ارائه می کند که برد پوشش، حجم داده‌های جمع‌آوری‌شده و پژوهش‌های علمی را چند برابر می‌کند.

    به طور دقیق تر کانسپت اسکای فال با کمک شش هلی کوپتر خودران آماده سازی برای فرود انسان روی مریخ انجام می شود. تمام هلی کوپترها به طور همزمان از یک فضاپیمای بزرگ تر به کارگرفته می شوند. «مانور اسکای فال» هسته نوآوری این ماموریت به حساب می آید. شش هلی کوپتر مذکور به جای اتکا به پلتفرم های فرود استاندارد، پرهزینه و پیچیده به یک کپسول ورودی متصل می شوند و به طور مستقیم در آسمان به کار گرفته می شوند. این فرایند طی فرود در جو اتمسفر مریخ انجام می شود.

    انتظار می رود این هلی کوپترها به طور خودکار فرود بیایند و به این ترتیب یک هزینه و ریسک بزرگ را حذف کنند. به این ترتیب قابلیت های اکتشاف به میزان قابل توجهی تسریع می شود.

    هر هلی کوپتر اسکای فال به طور مستقل فعالیت می کند. این ابزارها پرواز می کنند تا اماکن انتخاب شده برای فرود فضانوردان روی مریخ را بررسی کنند و تصاویری با وضوح بالا از سطح و داده های راداری از زیر سطح را جمع آوری می کنند. این داده ها کمک می کند لندرهای حامل فضانوردان به طور ایمن در مناطقی که غنی از آب، یخ و منابع دیگر است، فرود بیایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *