آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • گام‌های اجرایی شبکه ملی یادگیری معلمان

    به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه، امروز بیست و هشتم تیرماه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش حتی در دوران جنگ، همواره با قوت و قدرت و تأکید بر اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی ادامه یافت. وی افزود: امروز […]

    اشتراک گذاری
    28 تیر 1404
    کد مطلب : 24584

    به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه، امروز بیست و هشتم تیرماه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش حتی در دوران جنگ، همواره با قوت و قدرت و تأکید بر اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی ادامه یافت.

    وی افزود: امروز نیاز است مروری بر موارد کلیدی داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اجراها دقیقاً همان‌گونه که طراحی شده‌اند، در کانون اصلی یعنی کلاس درس پیاده می‌شوند.

    معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدف اصلی این است که معلمان بتوانند بدون حذف یا تغییر در محتوا و فرآیند، همان مفاهیم طراحی‌شده را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

    آذرکیش با بیان این‌که تحول در نظام آموزش و یادگیری از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود، اظهار کرد: تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشی دنبال می‌شود. در بخش کلاس درس، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم)، جشنواره نوآوری و دوره‌های آموزشی تخصصی نقش محوری دارند.

    وی افزود: در بخش مدیریت نیز الگوی مدرسه تراز و صنعت تحول مدیریتی در دست اجرا است. معلمان با استفاده از روش‌های نوین تدریس و مشارکت در یادگیری، به بهبود کیفیت آموزش کمک می‌کنند.

    معاون آموزش متوسطه ادامه داد: رئیس‌جمهور همواره بر چهار محور عدالت، مشارکت مردم، روابط بین‌بخشی و تکنولوژی مناسب تأکید داشته‌اند. این اصول در توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی نقش اساسی ایفا می‌کنند. استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش نیز به عنوان بازوان اجرایی، مسئولیت پیاده‌سازی این سیاست‌ها را بر عهده دارند.

    آذرکیش با بیان این‌که برای اجرای تحول در آموزش، راهکارهای متعددی طراحی شده است، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، طراحی محیط‌های یادگیری پویا، بازنگری در شیوه‌های ارزشیابی و شخصی‌سازی تجربه‌های یادگیری از جمله این موارد هستند. دوره‌های تربیت معلم نیز به صورت کارگاهی و مشارکتی برگزار می‌شوند تا مهارت‌های عملی معلمان تقویت شود.

    وی ادامه داد: مدرسه باید به کانون تربیت و پیشرفت محله تبدیل شود. این دیدگاه رئیس‌جمهور مستلزم استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و مشارکت جامعه در فرآیند آموزش است.

    آذرکیش افزود: در این راستا، شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) با ابلاغ طرح‌های مربوطه، تولید محتوای آموزشی و گسترش عضویت معلمان در حال فعالیت است. همچنین راهبران مدارس تعیین شده‌اند تا مدل اجرایی را در سطح استان‌ها توسعه دهند.

    وی با بیان این‌که اهداف اصلی طرح تحول شامل تنوع‌بخشی به محیط یادگیری، ایجاد فضای شاداب در مدارس، تقویت یادگیری مشارکتی و سازماندهی فیزیکی فضاهای آموزشی است، اظهار کرد: الگوی مفهومی این تحول بر اساس شورای معلمان، جشنواره‌های آموزشی، نظارت مستمر و استفاده از منابع یادگیری طراحی شده است.

    آذرکیش افزود: دوره‌های آموزشی با حضور ۲۸۰ نفر از سرگروه‌ها و دبیران برگزار شده و محتوای آن در قالب کلیپ و فایل‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است. برنامه‌های آتی شامل تشکیل بانک اطلاعاتی مدرسان، ارائه مستمر محتوا در شبکه شاد و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های ترکیبی است.

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه شمیم نیز با هدف شبکه‌سازی حرفه‌ای معلمان، شناسایی مشکلات آموزشی و ارتقای مهارت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    وی افزود: همان‌گونه که در دستورکارهای رئیس‌جمهور تأکید شده است، اجرای دقیق و کامل این طرح‌ها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی کشور است. تنها با عزم ملی و مشارکت همه جانبه می‌توان به اهداف متعالی نظام آموزشی دست یافت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *