آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • ۴۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در کرمانشاه

    اکبر سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان اظهار داشت: طبق آمار موجود، کرمانشاه در مجموع ۴ هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که هزار و ۴۰۵ کیلومتر آن شنی و خاکی است. از این میزان، ۴۵۰ کیلومتر به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اختصاص دارد. وی افزود: طبق […]

    اشتراک گذاری
    02 شهریور 1404
    کد مطلب : 120576

    اکبر سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان اظهار داشت: طبق آمار موجود، کرمانشاه در مجموع ۴ هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که هزار و ۴۰۵ کیلومتر آن شنی و خاکی است. از این میزان، ۴۵۰ کیلومتر به روستاهای بالای ۲۰ خانوار اختصاص دارد.

    وی افزود: طبق برنامه ششم و هفتم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید راه آسفالته داشته باشند، اما محدودیت اعتبارات استانی سبب شده این هدف به‌طور کامل محقق نشود.

    سپهر تصریح کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی پیمان‌سپاری‌شده آسفالت شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال، ۱۲۰ کیلومتر دیگر از راه‌های شنی و خاکی به آسفالت تبدیل شود.

    به گفته رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی استان، در بخش‌های فیروزآباد و ثلاث باباجانی شاخص بهره‌مندی روستاها از راه‌های آسفالته نسبت به میانگین کشوری و حتی استانی پایین‌تر است و این موضوع، محرومیت این مناطق را دوچندان کرده است.

    وی با تأکید بر لزوم مشارکت خیرین در این حوزه خاطرنشان کرد: همان‌طور که خیرین در امر مدرسه‌سازی در مناطق محروم استان نقش‌آفرین بوده‌اند، انتظار می‌رود در بحث راه‌سازی نیز همراهی کنند. ما قول می‌دهیم با تأمین ماشین‌آلات و امکانات فنی، در بهسازی راه‌های روستایی مناطق محروم خصوصاً فیروزآباد و ثلاث باباجانی همیار خیرین باشیم.

    سپهر در پایان یادآور شد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹، اعتبارات بهسازی راه‌های روستایی به‌صورت استانی تعریف شده و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مصوب می‌شود؛ سایر طرح‌های مورد نیاز نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تأمین خواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *