آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / بازار > بازار / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > انتظامی / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / سلامت > نظام سلامت / سیاست > دولت / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > فرهنگ و اندیشه / هنر > سینمای ایران / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > ورزش های رزمی
  • بهره‌گیری از نخبگان زمینه‌ساز تحول دانشی سازمان ثبت اسناد است

    به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای دانش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۴ با حضور رئیس سازمان و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه برگزار شد. حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل بین‌دستگاهی در حوزه آموزش و […]

    اشتراک گذاری
    29 تیر 1404
    کد مطلب : 27953

    به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه شورای دانش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۴ با حضور رئیس سازمان و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه برگزار شد.

    حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل بین‌دستگاهی در حوزه آموزش و پژوهش اظهار کرد: تحقق تحول در این حوزه مستلزم همکاری مؤثر با وزارتخانه‌ها و نهادهای علمی است تا از طریق ایجاد ادبیات مشترک، مسیر توسعه علمی سازمان هموار شود.

    وی با بیان اینکه تدوین چشم‌انداز بلندمدت و اسناد راهبردی شفاف از جمله الزامات توسعه آموزشی و پژوهشی سازمان است، افزود: انعقاد قراردادهای علمی با نهادها، بهره‌مندی از نخبگان و همکاری با دانشگاه‌های برتر کشور می‌تواند زمینه‌ساز تحول در ساختار دانشی سازمان ثبت باشد.

    بابایی همچنین بر لزوم پیوند میان پروژه‌های پژوهشی و رضایتمندی مردمی تأکید کرد و گفت: پژوهش‌ها باید منجر به ارتقای خدمات به مردم شوند. تجمیع اطلاعات ثبتی شامل اسناد، املاک، ثبت شرکت‌ها و سایر حوزه‌ها می‌تواند نقش مهمی در تسهیل خدمات و رفع مشکلات مردم ایفا کند.

    رئیس سازمان ثبت همچنین با اشاره به پیشرفت‌های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سازمان ثبت در بخش فناوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد. با این حال، مطالعه تطبیقی با کشورهای پیشرفته می‌تواند به شناسایی فرصت‌های نوین و بهبود عملکرد در سایر حوزه‌ها نیز منجر شود.

    در ادامه این جلسه، بهره‌گیری از نیروهای توانمند، خلاق و متعهد، تربیت مدیران آینده، افزایش تعامل با نهادهای علمی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پیش از اجرا، از دیگر محورهای مورد تأکید رئیس سازمان بود.

    در این نشست همچنین پژمان پروین، معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان، با تقدیر از عملکرد اداره کل آموزش و پژوهش، پیشنهاد داد از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر کشور در جلسات شورای دانش و پژوهش استفاده شود.

    وی تأکید کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی باید با دقت و ارزیابی اولیه همراه باشد تا از اجرای طرح‌های ناکارآمد جلوگیری شود.

    وی همچنین بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان استانی، ارزیابی ظرفیت اجرای طرح‌ها، تعامل با سازمان‌های مرتبط از جمله در حوزه ایستگاه شمیم، و پرداخت منصفانه حق‌التدریس مدرسین مطابق با دستورالعمل‌های موجود تأکید کرد. پروین همچنین خواستار استمرار برگزاری منظم جلسات شورای دانش و پژوهش شد.

    وی در پایان اظهار کرد: ناظر پژوهشی باید از آغاز پروژه تا پایان در کنار مجری باشد تا طرح‌ها مطابق چارچوب‌های مشخص و با دقت لازم پیش بروند.

    در ابتدای این جلسه، حسن‌زاده، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان، گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد و به فعالیت‌هایی نظیر توسعه آموزش‌های الکترونیکی، تولید محتوای تخصصی، برگزاری همایش‌ها، انتشار کتاب‌های علمی، اجرای المپیادهای تخصصی و ارزیابی مدیران پایه اشاره کرد.

    بررسی و تصمیم‌گیری درباره عناوین پژوهشی پیشنهادی از سوی دانشگاه‌ها و بخش حرفه در سال ۱۴۰۴ نیز از دیگر دستورکارهای این نشست بود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *