آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > جامعه / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • رادیو اقتصاد بر مدار مطالبه‌گری؛ حفظ اعتماد مخاطب خط قرمز ماست

    مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی و قائم مقام رادیو اقتصاد با اشاره به وظایف این شبکه در حوزه جهاد تبیین به خبرنگار مهر بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم مسائل اقتصادی را از جنبه‌های مختلف تحلیل کنیم و با دعوت از اساتید دانشگاه، مسئولان دولتی، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی، چشم‌اندازی واقع‌گرایانه از وضعیت […]

    اشتراک گذاری
    04 مرداد 1404
    کد مطلب : 42562

    مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی و قائم مقام رادیو اقتصاد با اشاره به وظایف این شبکه در حوزه جهاد تبیین به خبرنگار مهر بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم مسائل اقتصادی را از جنبه‌های مختلف تحلیل کنیم و با دعوت از اساتید دانشگاه، مسئولان دولتی، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی، چشم‌اندازی واقع‌گرایانه از وضعیت اقتصاد ایران ترسیم کنیم.

    وی اضافه کرد: برنامه‌های گفتگومحور مانند «رهیافت» و «اقتصاد جهان» از جمله مهم‌ترین تولیدات رادیو اقتصاد در این مسیر هستند که همزمان تحولات سیاسی و اقتصادی را در سطح ملی و بین‌المللی تحلیل می‌کنند.

    شیار در بخش دیگر عنوان کرد: رادیو اقتصاد از همان ساعات ابتدایی، پس از اعلام شعار سال با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» با طراحی و پخش برنامه‌ای با عنوان «از سرمایه تا تولید» وارد میدان تبیین شد. در این برنامه، تلاش شده با دعوت از چهره‌های کلیدی اقتصاد کشور، چه در دولت و چه در بخش خصوصی، راهکارهای تحقق عملی این شعار بررسی شود.

    وی همچنین از «نبض تولید» به‌عنوان یک مستند گزارشی یاد کرد که در حوزه صنایع تولیدی فعالیت کرده و مصداق‌های تحقق شعار سال را از نزدیک روایت می‌کند.

    قائم مقام رادیو اقتصاد ادامه داد: رادیو اقتصاد در رویکرد تنظیم‌گرانه خود، وظیفه نظارتی و مطالبه‌گرانه از دستگاه‌ها در تحقق شعار سال را نیز برعهده دارد.
    وی در بخش دیگر صحبت هایش گفت: برنامه‌سازی در رادیو اقتصاد صرفاً ناظر به رویدادهای جاری نیست، بلکه تلاشی است برای تحلیل ساختارها، اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای. چگونگی اجرای قوانین اقتصادی و وظیفه هر دستگاه در محقق‌شدن اهداف، در برنامه‌هایی مانند برنامه هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی تأکید کرد: رادیو اقتصاد در این بخش، کوشیده است مطالبه‌گری منصفانه، شفاف و هدفمند را جایگزین نگاه صرفاً انتقادی کند و مردم را با پیچیدگی‌های اجرای اسناد بالادستی آشنا سازد.
    شیار اضافه کرد: یکی از شاخص‌ترین نقش‌آفرینی‌های این شبکه رادیویی در ماه‌های اخیر، مربوط به واکنش سریع آن به جنگ ۱۲ روزه میان ایران و رژیم صهیونیستی است. ما در برنامه «برای وطن» تلاش کردیم تا با دعوت از کارشناسان اقتصادی و مسئولان، ضمن تحلیل ابعاد اقتصادی جنگ، از تلاش سربازان اقتصادی کشور در تأمین کالاهای اساسی، تولید و آرام‌سازی فضای روانی بازار را روایت کنیم.

    به گفته وی، موضوعاتی مانند نقش ژئوپلیتیک ایران در بازار جهانی انرژی و پیامدهای منطقه‌ای جنگ بر اقتصاد بین‌الملل از محورهای اصلی این برنامه بوده‌اند.

    وی ادامه داد: پاسخ تحلیلی به فضای مسموم رسانه‌ای در فضایی که شایعات اقتصادی و تحلیل‌های غیرواقعی توسط رسانه‌های معاند تولید و بازنشر می‌شود، از دیگر ماموریت های ماست. رادیو اقتصاد با تکیه بر تحلیل داده‌محور و کارشناسی‌شده، در تلاش است مخاطب را به تصمیم‌گیری هوشمندانه اقتصادی هدایت کند.

    شیار عنوان کرد: برنامه‌هایی مانند «سرای سرمایه» به دلیل تمرکز بر اخبار تخصصی بازارهای سرمایه، ارز و طلا، به شنوندگان کمک می‌کنند تا از مسیر تحلیل، نه هیجان، وارد تصمیم‌سازی اقتصادی شوند. این برنامه‌ها برای مقابله با فضای احساسی و تخریبی رسانه‌های معاند بسیار مؤثر بوده‌اند.

    وی یادآور شد: از سوی دیگر رادیو اقتصاد تنها به تحلیل سیاست‌های کلان اکتفا نکرده و با راه‌اندازی برنامه‌ای با عنوان «به قید فوریت»، به انعکاس مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی در سطوح خرد می‌پردازد. این برنامه مرجع پیگیری درخواست‌های مردمی از جمله مسائل مرتبط با صدور مجوزهای کسب‌وکار است که از طریق پیامک دریافت و در قالب گفتگو با مسئولان پیگیری می‌شود. این ساختار نشان‌دهنده نقش تعاملی و مسئولیت اجتماعی رسانه در فرآیند بهبود محیط کسب‌وکار است.

    این مدیر رادیو اظهار کرد: در گروه «اقتصاد و جامعه» رادیو اقتصاد، برنامه‌هایی مانند «روزی نو» با رویکرد اطلاع رسانی و «گذر بازار» با موضوعات اقتصادی، اجتماعی پخش می شود. ما در این برنامه‌ها به‌صورت تعاملی با شنوندگان در ارتباط هستیم و تلاش می‌کنیم از تأثیر رفتارهای اقتصادی فردی بر ساختار اقتصادی جامعه سخن بگوییم.

    وی در پایان از اعتماد مخاطب به‌عنوان سرمایه اجتماعی یک رسانه یاد کرد و گفت: رادیو اقتصاد در تلاش است با بهره‌گیری از تخصص، تجربه و تحلیل واقع‌گرایانه، مرجع دانستنی‌های اقتصادی برای مردم باشد. ما می‌دانیم که اعتماد به‌سختی جلب می‌شود و به‌سادگی از بین می‌رود، بنابراین حفظ آن خط قرمز ماست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *