آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • قوچان نیازمند توسعه زیرساخت‌های راهی و شهری است

    به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا گلپایگانی عصر سه شنبه در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی و شورای تأمین قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به قدمت قوچان که به سال‌های قبل از میلاد و حرکت حکومت اشکانیان و پارت‌ها که از این شهر می‌گذرد، اظهار کرد: قوچان در طول تاریخ همواره […]

    اشتراک گذاری
    04 شهریور 1404
    کد مطلب : 126315

    به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا گلپایگانی عصر سه شنبه در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی و شورای تأمین قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به قدمت قوچان که به سال‌های قبل از میلاد و حرکت حکومت اشکانیان و پارت‌ها که از این شهر می‌گذرد، اظهار کرد: قوچان در طول تاریخ همواره محل سکونت بوده و این نشان از ظرفیت ذاتی این شهرستان برای تأمین امنیت آب، هوا و دیگر مسائل اجتماعی دارد.

    وی با با بیان اینکه قوچان محل تلاقی و راهی برای اتصال بجنورد و خراسان شمالی و گرگان به مشهد مقدس و مسیر باجگیران به کشور ترکمنستان است، گفت: این شهرستان یک راه زیارتی بوده و از این ابزار و ظرفیت‌ها باید به عنوان عوامل توسعه استفاده کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی با وزیر راه و شهرسازی، گفت: عمده مطالبات مطرح شده در این جلسه توسعه راه‌ها به ویژه کوریدور مشهد، چناران و قوچان بوده پس نشان می‌دهد توسعه راه یکی از مطالبات و نیازهای اصلی شهرهای خراسان رضوی است.

    گلپایگانی با بیان اینکه هر شهری دارای مناسبات خاص خود بوده و باید دید از چه راهی می‌توان برای تقویت سکونت و اقتصاد آن استفاده کرد، تصریح کرد: باید برای توسعه آینده قوچان از ظرفیت و پتانسیل باجگیران به عنوان مرز با کشور ترکمنستان استفاده کرد به همین منظور نگارش سند توسعه بلندمدت برای قوچان امری ضروری‌ست که مشاورانی می‌توانند به صورت میدانی محورهای توسعه و چشم‌انداز این منطقه و شهرستان قوچان را بررسی و نقاط دارای تقویت و ظرفیت را معین کنند.

    وی با بیان اینکه باید از راه زیارت و مسیر قوچان به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد که این مسئله نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: متأسفانه فقر فضای همگانی در قوچان مشهود بوده اگر شهروندی جایی برای تفریح به عنوان فضای همگانی نیازمند باشد قوچان فاقد این‌گونه فضا است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت قیر رایگان نسبت به گذشته دو برابر شده و سخت‌گیری در مورد ضمانت‌نامه اختصاص قیر رایگان کاملاً منطقی است زیرا این قیر باید در جای مشخص شده هزینه شود و سازمان بازرسی مجلس و دیوان محاسبات دقت و حساسیت ویژه‌ای در این مسئله دارد.

    گلپایگانی با اشاره به محدود بودن منابع به ویژه در زمینه قیر، گفت: باید کیفیت کار مدنظر قرار گرفته شود زیرا اگر زیرسازی درست صورت بگیرد قطعاً قیر دوام بالایی خواهد داشت و شاید چندین سال نیاز به قیر یا لکه‌گیری وجود نداشته باشد.

    وی با بیان اینکه باید ستاد بازآفرینی شهرستان با حضور اعضا جلسات را به صورت منظم برگزار و آمار صدور پروانه در این شهرستان به ویژه در بافت‌های فرسوده تقویت شود، گفت: در حوزه بازآفرینی شهری هرچه قوچان در محدوده درخواست قیر رایگان داشته باشد با آن موافقت صورت می‌گیرد.

    ۶ محله در بافت فرسوده قوچان برای بازآفرینی تعریف شد

    شهردار قوچان در این جلسه با اشاره به اینکه مساحت شهر قوچان یک هزار و ۵۲۰ هکتار بوده که از این میزان ۲۶۰ هکتار در محدوده بازآفرینی قرار دارد، گفت: برای بازآفرینی بافت فرسوده ۶ محله تعریف شده است که ۴ محله آن مصوب و دو محله جدید در طرح جامع دیده شده است که به محض ابلاغ در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

    مجتبی قلی مزرجی با با بیان اینکه مهم‌تر از بازآفرینی آسفالت سطح معابر است، گفت: قوچان دارای ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار مربع سطح معابر است که یک میلیون و ۹۹۴ هزار متر مربع آن فاقد آسفالت و خاکی بوده و مابقی آن آسفالت شده است یعنی ۵۰ درصد معابر قوچان خاکی است.

    وی با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت تعاونی در شهر قوچان، گفت: متأسفانه طی ۳۰ سال گذشته مردم در زمین‌های این شرکت‌های تعاونی ساکن شده‌اند اما تمام این محدوده‌ها علی‌رغم قرار داشتن در محدوده شهری خاکی بوده و از آسفالت مناسب برخوردار نیست.

    شهردار قوچان این شهر را یکی از شهرهای سردسیر کشور دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله باعث شده تا دوام آسفالت در قوچان نسبت به شهرهای دیگر شمال استان کاهش پیدا کرده و عمر مفید آن مناسب نباشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *