آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • تحقق عدالت آموزشی، بنیادی‌ترین موضوع توسعه کشور

    به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت تحقق عدالت آموزشی، آن را یکی از بنیادی‌ترین موضوعات توسعه کشور دانست و افزود: عدالت در فضاهای آموزشی به‌عنوان یک راهبرد کلان مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته و پیشرفت پایدار در گرو تحقق این عدالت […]

    اشتراک گذاری
    28 مرداد 1404
    کد مطلب : 108146

    به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اهمیت تحقق عدالت آموزشی، آن را یکی از بنیادی‌ترین موضوعات توسعه کشور دانست و افزود: عدالت در فضاهای آموزشی به‌عنوان یک راهبرد کلان مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته و پیشرفت پایدار در گرو تحقق این عدالت است.

    وی گفت: عدالت آموزشی صرفاً به معنای دسترسی به کتاب و معلم نیست، بلکه شامل برابری فرصت‌ها در برخورداری از محیط‌های یادگیری ایمن، استاندارد و باکیفیت است و این امر باید میان مناطق شهری و روستایی، برخوردار و کم‌برخوردار به شکل متوازن محقق شود.

    سرمست با اشاره به تنوع جغرافیایی و گستردگی جمعیتی استان افزود: از کلان‌شهر تبریز گرفته تا مناطق مرزی و روستایی ارسباران، جنوب و شرق استان، همه نیازمند سیاست‌گذاری عادلانه در توسعه فضاهای آموزشی هستند.

    استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود جایگاه تاریخی تبریز در حوزه آموزش، این شهر در سرانه فضاهای آموزشی از محرومیت رنج می‌برد و باید در سیاست توسعه عدالت آموزشی سهم ویژه‌ای برای آن قائل شد.

    سرمست همچنین بر ضرورت بازنگری در کیفیت آموزش و دسترسی به تجهیزات نوین تأکید کرد و گفت: تجربه استان نشان داده است که با وجود خیرین نیک‌اندیش و پتانسیل‌های قوی در مدرسه‌سازی، می‌توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این حوزه تقویت و نقش دولت را به‌عنوان تسهیل‌گر ایفا کرد.

    وی افزود: علاوه بر کیفیت آموزشی، باید به استانداردهای فضاهای ورزشی و هنری و همچنین امنیت روانی و جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه داشت؛ چرا که محیط‌های آموزشی نباید از آسیب‌های اجتماعی مصون نباشند.

    سرمست در ادامه با اشاره به تدوین نقشه جامع عدالت آموزشی در استان گفت: در این نقشه مناطق بحرانی شناسایی و نیازسنجی شده و مدارس ناایمن، کانکسی و سنگی در اولویت بازسازی قرار دارند.

    استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت فعال بخش خصوصی در این مسیر نقش کلیدی دارد و تاکنون کلنگ‌زنی‌های متعددی در استان انجام شده است.

    وی درباره برنامه‌های جاری در مدرسه‌سازی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌های رئیس‌جمهور، قرار است تا آغاز سال تحصیلی جدید دست‌کم ۶۰۰ کلاس درس در استان آماده بهره‌برداری شود.

    سرمست تصریح کرد: در ابتدا احداث ۲۳۱ مدرسه معادل ۱۳۳۰ کلاس وعده داده شده بود، اما اکنون این عدد به ۲۷۱ مدرسه و ۱۲۵۰ کلاس رسیده و پیشرفت پروژه‌ها بر اساس گزارش‌های نظارتی بالای ۷۰ درصد است.

    استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌های کشوری، آذربایجان شرقی پس از استان کرمانشاه رتبه دوم پیشرفت مدرسه‌سازی را کسب کرده است، اما از نظر تعداد کلاس و مدارس همچنان نیازمند تلاش بیشتری هستیم تا جایگاه شایسته استان حفظ شود.

    سرمست تأکید کرد: همان‌گونه که در ارزیابی‌های اقتصادی استان توانستیم رتبه دوم کشور را کسب کنیم، شایسته نیست در حوزه فرهنگی و آموزشی پایین‌تر از رتبه سوم قرار بگیریم.

    وی افزود: مدیریت استان با تمام ظرفیت‌ها از این سیاست‌ها پشتیبانی می‌کند و شخصاً نیز با نظارت مستمر و حضور در جلسات شورای آموزش و پرورش موضوع عدالت آموزشی را به‌عنوان اولویت اصلی دنبال می‌کنم.

    سرمست در پایان گفت: ناترازی در آموزش و پرورش زیربنای تمام ناترازی‌های دیگر در کشور است و اگر جامعه‌ای به توسعه انسانی دست یابد، توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی نیز محقق خواهد شد. بنابراین تحقق عدالت آموزشی رسالت اصلی ما در مسیر توسعه پایدار است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *