آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • مزایای پرداخت مالیات به شکل هوشمند ذیل تبصره ماده ۱۰۰

    محمد بهرامی سیف‌آبادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: تبصره ماده ۱۰۰ به معنای هوشمندسازی در مسیر اخذ مالیات عملکرد مشاغل است که این تبصره قانونی کمک کرده تا شکاف مالیاتی بین مشاغلی که درآمدهای کلان دارند و مشاغل […]

    اشتراک گذاری
    04 شهریور 1404
    کد مطلب : 125004

    محمد بهرامی سیف‌آبادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: تبصره ماده ۱۰۰ به معنای هوشمندسازی در مسیر اخذ مالیات عملکرد مشاغل است که این تبصره قانونی کمک کرده تا شکاف مالیاتی بین مشاغلی که درآمدهای کلان دارند و مشاغل خرد کاهش پیدا کند. بر اساس این رویکرد جدید مالیات‌ستانی، نرخ مالیات برای گروه‌های مختلف به گونه‌ای تعیین شده که عادلانه‌تر باشد و از فشار غیرمنطقی بر کسب‌وکارهای کوچک جلوگیری شود. همچنین اجرای تبصره ماده ۱۰۰ توانسته مانع بخشی از فرارهای مالیاتی شود و درآمدهای مالیاتی را شفاف‌تر سازد.

    وی با بیان اینکه فرآیند اجرای این ماده باعث تسهیل در پرداخت مالیات شده است، افزود: در گذشته بسیاری از مؤدیان مجبور بودند برای تعیین تکلیف مالیات خود به ممیزان مالیاتی مراجعه کنند، اما اکنون با هوشمندسازی فرآیند، پرداخت مالیات بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود. این مسئله هم شفافیت را افزایش داده و هم تعاملات چهره‌به‌چهره که می‌توانست زمینه‌ساز برخی تخلفات باشد را کاهش داده است.

    نماینده بویر احمد و دنا تأکید کرد: بسیاری از این قوانین برگرفته از تجربه‌های موفق در کشورهای دیگر است و باید با فرهنگ‌سازی و اشاره به مزیت‌های اجرایی، کلیه مشاغل را به این سمت هدایت کنیم. مزیت‌ها و امتیازات متنوع در نظر گرفته شده برای مودیان در این مسیر نیز بسیار خوب بوده است و گامی به سوی هدایت مودیان به پرداخت مالیات ذیل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است.

    به گفته این نماینده مجلس، تبصره ماده ۱۰۰ توانسته به تحقق عدالت مالیاتی نزدیک‌تر می‌شود و اثرات مثبتی در نظام مالیاتی کشور داشته باشد و تحقق این مسیر در سایه پیگیری و کار جدی بر بُعد فرهنگی است. بهرامی سیف‌آبادی معتقد است که اصلاح نگرش عمومی نسبت به مالیات، شفاف‌سازی کامل فرآیندها و اتصال کامل سامانه‌های هوشمند به بانک‌های اطلاعاتی می‌تواند اثربخشی این قانون را چند برابر کند و امکان تعیین محل مصرف مالیات پرداختی مودیان بخش مشاغل ذیل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم نیز دیگر مزیت این رویکرد مالیات‌ستانی است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تکمیل فرآیندهای نظارتی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها گفت: این قانون، در مسیر درستی قرار دارد و نتایج اولیه آن بسیار مثبت بوده است، اما برای اینکه به نقطه مطلوب برسد باید هم از نظر فنی و هم از نظر اطلاع‌رسانی به مودیان تقویت شود. در این صورت است که می‌توان امیدوار بود عدالت مالیاتی به معنای واقعی محقق شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *