آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > سایر حوزه ها / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > برگزیده / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > مستند / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > استان ها / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > دین و آیین / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > زندگی / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • همیاری خلاقانه دانش آموزان سمپادی برای توسعه عدالت آموزشی

    به گزارش خبرنگار مهر، آئین تقدیر از تجارب برتر استعدادهای نمونه در مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از صبح امروز به مدت دو روز در این سازمان برگزار می‌شود. این طرح با عنوان همیار سمپاد قرار است در سراسر کشور اجرایی شود. در راستای توانمندسازی دانش آموزان مستعد مناطق کمتر برخوردار روستایی و حاشیه […]

    اشتراک گذاری
    04 شهریور 1404
    کد مطلب : 125226

    به گزارش خبرنگار مهر، آئین تقدیر از تجارب برتر استعدادهای نمونه در مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از صبح امروز به مدت دو روز در این سازمان برگزار می‌شود. این طرح با عنوان همیار سمپاد قرار است در سراسر کشور اجرایی شود.

    در راستای توانمندسازی دانش آموزان مستعد مناطق کمتر برخوردار روستایی و حاشیه شهرها، طرح همیار سمپاد از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

    توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، ایفای نقش اجتماعی، رشد مسئولیت پذیری دانش آموزان سمپاد، ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و با کیفیت برای دانش آموزان نیازمند از اهداف طرح همیار سمپاد است که ا همیاری و همراهی دانش آموزان و کادر مدارس سمپاد اجرایی می‌شود.

    برگزاری بهتر امتحانات نهایی با طرح دانش آموزان سمپادی

    به عنوان مثال دانش آموزان دبیرستان دوره دوم پسرانه شهید بهشتی زاهدان در طرحی یک آزمون جامع شبه نهایی با نام بهسنج طراحی کردند.

    یکی از نکاتی که در این طرح‌ها به شدت آزاردهنده است مشارکت پایین شرکت کنندگان در طرح‌های سمپادی است

    دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه فرزانگان، طرحی با عنوان از دانش تا یاری برای عدالت آموزشی طراحی کردند که در این طرح، دانش آموزان توانمند فرزانگان به مدارس کم برخوردار برای آموزش همسالان اعزام می‌شوند. در این طرح بیش ۴۰ دانش آموز در ۴۰ جلسه آموزشی، برای ۷۰۰ نفر دوره آموزشی گذاشتند.

    کمک دانش‌آموزان سمپادی برای بهبود نمرات دانش آموزان مناطق محروم

    نازنین کناری، یکی از دانش آموزان دبیرستان فرزانگان گچساران که در مناطق محروم درس خوانده بود؛ در طرحی با عنوان تدریس در خوابگاه برای ۱۰ نفر از دانش آموزان مناطق محروم کلاس آموزشی گذاشت.

    خانم پردال مدیر مدرسه فرزانگان شهرستان گچساران این وعده را داد که در سال تحصیلی آینده امثال نازنین کناری تلاش‌های بیشتری برای توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم داشته باشند.

    دانش آموزان دبیرستان دوره دوم دخترانه فرزانگان در طرحی با عنوان در پیشگاه ستارگان، ضمن بازدید از رصدخانه و معرفی المان‌های نجومی شامل ساعت آفتابی و گنبد آرین، اردوهای رصدی هم برگزار کردند.

    کمک دانش‌آموزان سمپادی برای رشد علم نجوم در استان خراسان رضوی

    در این طرح با مشارکت ۵ نفر از دانش آموزان این دبیرستان، ۲۵ نفر از دانش آموزان کم برخوردار غیر سمپادی استان از اطلاعات دانش آموزان استفاده کردند.

    یا در طرح تیزشاد، به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی دانش آموزان علاقه‌مند در مدارس سمپات به سایر دانش آموزان خصوصاً دانش آموزان ابتدایی، برای کتاب و کتابخوانی بیشتر کمک کردند.

    طرح‌های خلاقانه نیازمند حمایت هستند

    یکی از نکاتی که در این طرح‌ها به شدت آزاردهنده است مشارکت پایین شرکت کنندگان در طرح‌های سمپادی است. عمده این طرح‌ها صرفاً از نبوغ و خلاقیت دانش آموزان شکل گرفته بود و سازمان ملی استعدادهای درخشان تنها به نشان دادن این استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان اکتفا کرده است.

    تجارب برتر دانش آموزان نشان دهنده خلاقیت بلوغ و استعداد شگرف دانش‌آموزان است اما اگر سیاست‌های مناسب برای توسعه این خلاقیت‌ها وجود نداشته باشد؛ اثر محدودی را می‌توان از این فعالیت‌ها مشاهده کرد.

    تجارب برتر در همیار سمپاد یک شعار واضح دارد؛ هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری.

    حال سوال اینجاست که آیا سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان توانایی ارائه و عرضه گسترده این اثرگذاری دانش آموزان سمپادی را دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *