آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > جامعه / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • تبلیغ؛ مهمترین محور خدمت به امام زمان(عج) است

    به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مسئولان معاونت فرهنگی تبلیغی و مبلغین طرح‌های تبلیغی حوزه علمیه خراسان که در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اصولاً روحانیت یک جریان موقوفه‌ای هست، یعنی همان طوری که یک ملکی رو برای هدفی وقف می‌کنند […]

    اشتراک گذاری
    04 مرداد 1404
    کد مطلب : 43531

    به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از مسئولان معاونت فرهنگی تبلیغی و مبلغین طرح‌های تبلیغی حوزه علمیه خراسان که در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اصولاً روحانیت یک جریان موقوفه‌ای هست، یعنی همان طوری که یک ملکی رو برای هدفی وقف می‌کنند و بعد تمام درآمد آن ملک باید صرف و خرج موقف علیه شود، شخص روحانی نیز تمام وجودش وقف وجود مقدس امام زمان (عج) است.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: انسان وقتی وقف موضوعی شد، دیگر در کانون فکر، ایده و آرمانش حتی خودش نیز نمی گنجد که علاقه من چه می‌شود و به چه موقعیتی می‌رسم، چون موقوفه است لذا همه ظرفیت وجودی او بایستی در اختیار مولا قرار بگیرد؛ از آن طرف مولا نیز همه چیز را برای او اعم از آبرو، حیثیت، رزق و روزی فراهم می‌کند؛ لذا در هیچ موقعیتی و شرایطی نیز نباید حساب مصلحت خودش را بکند.

    وی حرکت محوری خدمت به امام زمان (عج) در عالم روحانیت را مسئله تبلیغ دانست و ادامه داد: چون در دستگاه مولا نه علم و فقاهت و نه خیلی سیر و سلوک، عرفان و عبادت تأثیر ندارد بلکه آنچه به عنوان خدمت، مولا از ما می‌خواهند و در محضر ایشان محاسبه می‌شود، تنها تبلیغ است.

    علم الهدی خاطرنشان کرد: در این عرصه امکان دارد امام زمان (عج) یک طلبه محصل پایه یک را نسبت به یک روحانی بلند پایه که نوکر به روز ایشان هستند را ترجیح بدهند.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: تبلیغ می‌تواند در هر شکل و قالبی باشد چه در فضای مجازی، چه عرصه خطابه و سخنرانی اما تبلیغ چهره به چهره از تمامی روش‌های تبلیغی مؤثرتر است؛ البته عرصه تبلیغ، موقعیت حساس و خطرناکی نیز هست، امکان دارد موقعیت اجتماعی، جلب توجه کردن، نفوذ در مردم و کسب درآمد در نگاه من جلوه بیشتری پیدا کند که این بسیار خطرناک است که من برای خوشایند چه کسی خدمت می‌کنم.

    وی گفت: برادران خواهران بنده یک طلبه ۸۱ ساله هستم که ۶۷ سال مشغول تبلیغ بودم، در این سال‌ها افرادی را دیدم که علی رغم هنرمند بودن و داشتن موقعیت اجتماعی بالا به دلیل لغزش از جایگاه نوکری و خدمت به دستگاه اهل بیت (ع) افول کردند.

    سفرهای زیارتی فرصتی بی نظیر برای تبلیغ است

    علم الهدی عنوان کرد: اگر کسی در فعالیت‌های خود تبلیغ در عرصه دین داشت، نوکر کامل و به روز امام زمان (عج) است؛ زیرا محور تمام خدمتگزاری به ساحت مقدس امام زمان (ع) مسئله تبلیغ است؛ یکی از موقعیت‌هایی که تبلیغ می‌تواند خیلی اثرگذار باشد، سفرهای زیارتی مانند زیارت کربلا و مکه است.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شما عزیزان در این سفری که می روید، یک ابزار قوی سازندگی به نام تبلیغ در اختیار دارید؛ این امر البته برای خواهران حوزه علمیه ضروری‌تر است.

    وی با اشاره به نقش و اثرگذاری زنان در تبلیغ دینی و سیاسی تصریح کرد: زنان در تاریخ اسلام، به‌ویژه در مکتب تشیع، نقش بی‌بدیلی در تبلیغ، خطابه و مقاومت سیاسی ایفا کرده‌اند. نمونه بارز آن حضرت زینب (س) است که با سخنرانی تاریخی خود در مجلس یزید، نقشه‌های نظام اموی را بر آب کرد و پایه‌گذار سنتی شد که نشان داد صدای زن، اگر در مسیر حق و عدالت باشد، رساتر از هر منبر و رسانه‌ای است.

    علم الهدی عنوان کرد: در دوره‌های بعد از عاشورا، حکومت‌های استبدادی مانند بنی‌امیه، بنی‌عباس و حتی حاکمان معاصر مثل صدام، با درس گرفتن از این تجربه، سعی در خاموش کردن صدای زن در عرصه سیاست و تبلیغ داشتند. آن‌ها با استفاده از تحجر و سنت‌گرایی تحریف‌شده، زن را از میدان فعالیت سیاسی و تبلیغی کنار زدند تا دیگر زنی مانند زینب (س) در برابر ظلم قد علم نکند.

    امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه ظرفیت تبلیغی و تأثیرگذاری یک زن مبلغه، چند برابر یک مرد است، اضافه کرد: زیرا زنان هم به دلایل روان‌شناختی و اجتماعی، و هم به دلیل هم‌جنس بودن با دیگر زنان، می‌توانند مؤثرتر پیام دین، مقاومت و آگاهی را به جامعه منتقل کنند.

    وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از همیشه باید راه تبلیغ را برای خواهران طلبه باز کرد؛ چرا که محرومیت تاریخی زنان از حضور تبلیغی، نه یک حکم دینی بلکه یک پروژه سیاسی سرکوب‌گرانه بوده است. مبلغات آگاه، فصیح، و سیاسی می‌توانند مسیر تاریخی بسته‌شده توسط بنی‌امیه را بازگشایی کنند و با بازگشت به الگوی حضرت زینب (س)، نقش محوری در احیای دین و مقابله با تحجر و ظلم داشته باشند.

    علم الهدی گفت: در همین راستا بنده معتقد هستم، امروز مسئله تبلیغ در خواهران به مراتب مهم‌تر از مسئله تبلیغ در برادران طلبه است؛ زیرا اثرگذاری که در تبلیغ خواهران وجود دارد از طلبه مرد برنمی آید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *