آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بازار > خرده فروشی و خدمات / بازار > خودرو / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آسیای غربی / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آسیب های اجتماعی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / حوزه و دانشگاه > آموزش عالی / حوزه و دانشگاه > حوزه / حوزه و دانشگاه > دانشجویی / دانش و فناوری > علم و دانش / دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانش و فناوری > فناوری های نوین / دین و اندیشه > اسلام در جهان / دین و اندیشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دین و اندیشه > حوزه و نهادهاي ديني / دین و اندیشه > علوم انسانی / دین و اندیشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > انقلاب اسلامی / سیاست > دولت / سیاست > رهبری / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > استانی / عکس > خبری / عکس > دریافتی / عکس > منابع خارجی / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > فرهنگ مقاومت / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > اینفومهر / فیلم > بین الملل / فیلم > جامعه / فیلم > سلامت / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور دنيا / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > فجازی / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • راه اندازی آسانسورهای غیرفعال خطوط ۶ و ۷ به کجا رسید؟

    به گزارش خبرگزاری، حجت‌اله قائدر حمتی معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در حاشیه جلسه تخصصی بررسی وضعیت فنی و استاندارد آسانسورهای خطوط جدید گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت، تأمین رفاه و رضایت حداکثری مسافران است. طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی شهری، تمامی ایستگاه‌های مترو باید مجهز […]

    اشتراک گذاری
    07 مرداد 1404
    کد مطلب : 51217

    به گزارش خبرگزاری، حجت‌اله قائدر حمتی معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در حاشیه جلسه تخصصی بررسی وضعیت فنی و استاندارد آسانسورهای خطوط جدید گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی شرکت، تأمین رفاه و رضایت حداکثری مسافران است. طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی شهری، تمامی ایستگاه‌های مترو باید مجهز به آسانسورهای فعال و استاندارد برای استفاده سالمندان، بانوان باردار، جانبازان و افراد دارای معلولیت باشند.

    وی با اشاره به اینکه برخی آسانسورها به دلیل نواقص فنی و نبود مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح هنوز راه‌اندازی نشده‌اند، افزود: در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری مترو تهران و شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، تصمیم گرفته شد با اولویت‌دهی به آسانسورهایی با طول پیمایش کمتر از ۱۱ متر، فرآیند فعال‌سازی آنها در اسرع وقت آغاز شود.

    قائدر حمتی ادامه داد: روزانه بیش از دو میلیون سفر در متروی تهران انجام می‌شود. ایجاد زیرساخت‌های ایمن و قابل‌اعتماد برای تردد اقشار خاص نه‌تنها یک الزام فنی، بلکه مسئولیتی اجتماعی برای ما محسوب می‌شود. بر همین اساس، نصب دوربین‌های نظارتی در تمامی ترازهای توقف آسانسورها در دستور کار قرار گرفته تا از منظر ایمنی و بهره‌برداری نیز شرایط مطلوبی فراهم شود.

    معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: با رفع موانع فنی، اخذ مجوزهای استاندارد و همکاری نزدیک میان بخش‌های فنی و اجرایی، راه‌اندازی این آسانسورها در اولویت برنامه‌های شرکت بهره‌برداری قرار دارد. ارتقا خدمات انسان‌محور و تحقق مترویی دسترس‌پذیر برای همه اقشار جامعه، از مهم‌ترین اهداف راهبردی ما در مسیر توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *