مراکز مشاوره در کاهش استرس دانشجویان نقش کارامدی دارند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، نهمین دوره ارتقاء دانش حرفهای ویژه روانشناسان و مشاوران دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران، یکشنبه ۱۲ مرداد در سالن همایشهای رازی […]
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، نهمین دوره ارتقاء دانش حرفهای ویژه روانشناسان و مشاوران دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران، یکشنبه ۱۲ مرداد در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.
مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه این دوره سخنان خود را با یاد و خاطره دوران جنگ تحمیلی و هزاران جوان که برای دفاع از کشور جان خود را فدا کردند، آغاز کرد. وی از شهید احمد دیندار دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه شریف که فرمانده گردان علی اصغر و همرزم او بود، در سالروز شهادتش که مصادف با ۱۲ مرداد است، یاد کرد.
حبیبی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه و همبستگی ملت بزرگ ایران بر اهمیت سرمایه اجتماعی تأکید کرد و گفت: قدرت سرمایه اجتماعی از هر قدرت دیگری برتر و بزرگتر و حتی فوق العاده است.
وی در ادامه گفت: مراکز مشاوره در کاهش استرس دانشجویان در زندگی و جامعه نقش کارآمدی داشته و دارند. مؤثرترین رکن دانشگاه و مهمترین بخش حوزه فرهنگی دانشجویی، مرکز مشاوره است که علاوه بر ارتباط با دانشجو باید با سایر بدنه فرهنگی دانشگاه ارتباط بسیار زیادی داشته باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید ۳۵ درصد وقت روانشناس بر آموزش و به روزرسانی دانش بگذرد، بر استمرار برنامه آموزشی ویژه روانشناسان تاکید کرد.
حبیبی هدف از آموزش مهارتهای زندگی را ایجاد شبکه سراسری در سطح دانشگاه و اشاعه آن بین دانشجویان دانست و گفت: این امر با هدف پیشگیری از ایجاد اختلالات روانی انجام میشود و مهارت های زندگی باید در سطح دانشجویی و مدیران متولی، آموزش داده شود.
این مقام مسئول با اشاره به پیمایش انجام شده در سطح دانشگاهها افزود: با افزایش فعالیتهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دانشجویان، اختلالات روانی در بین آنها کاهش مییابد؛ مشاوران باید در تعامل نزدیک با مدیران فرهنگی باشند و نشستهای عملیاتی مراکز مشاوره با مدیران فرهنگی باید برگزار شود.
دیدگاهتان را بنویسید